Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArslan, Ayşegül Sağlam
dc.contributor.authorKaymakçı, Yasemin Devecioğlu
dc.contributor.authorArslan, Selahattin
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:39Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:39Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.issn2536-4758
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRNE9UWTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1354
dc.description.abstractEğitim ve öğretim alanında yapılan çalışmalar Türk eğitim sisteminde bir reformu gerekli kılmış ve buna bağlı olarak 2005 yılından itibaren öğretim programları güncellenmiştir. Bu programlar yeni bir öğrenme yaklaşımı ve buna bağlı olarak yeni bir ölçme değerlendirme yaklaşımını benimsemektedir. Uygulamaya konan bir öğretim programının başarıya ulaşması ile öğretmen pratikleri arasındaki sıkı ilişki dikkate alınarak bu çalışma kapsamında Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin pratikte benimsedikleri ölçme-değerlendirme yaklaşımı ile programların öngördüğü ölçme-değerlendirme yaklaşımı arasındaki uyumun incelenmesi hedeflenmiştir. Bu amaçla öncelikle Fen ve Teknoloji dersi öğretim programı incelenerek ölçme değerlendirme konusunda öğretmenlerden kurumsal olarak beklenenler belirlenmiştir. Ardından bu dersi yürüten öğretmenlerle yapılan mülakatlar analiz edilerek öğretmenlerin gerçekte kullandıkları ölçme değerlendirme metotları tespit edilmiştir. Bu iki analiz bulguları karşılaştırıldığında teorik olarak öğretmenlerden beklenenlerin gerçekte yapılamadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu durumun öğretmen, öğrenci veya okulların altyapısından kaynaklanan sorunlarla ilişkili olduğu söylenebilir.en_US
dc.description.abstractLes évolutions universelles en éducation et en didactique ont rendu nécessaire une réforme dans le système éducatif turc. Cette réforme, en vigueur depuis la rentrée scolaire 2005, favorise une nouvelle approche d’apprentissage mais aussi d’évaluation. Il va de soi qu'il existe une forte relation entre la réussite du système mis en scène et les pratiques des enseignants. Nous faisons ici état de conformité des pratiques évaluatives d’enseignants du cours « Sciences et Technologie » avec les programmes officiels turcs. Nous commençons par un examen du programme officiel en vue d'en déterminer les caractéristiques et les attentes institutionnelles relativement à l'activité d’évaluation en classe et extrascolaire. Puis nous analysons les entretiens réalisés avec les enseignants afin de tester la concordance entre les attentes officielles à propos des méthodes d’évaluation et les pratiques enseignantes. Les résultats de cette recherche ont décelé que les choses ne se passent pas de la manière attendue en classe et que les enseignants éprouvent de grandes difficultés à satisfaire les besoins institutionnels. En effet, des craintes liées tantôt à l’enseignant tantôt aux élèves et tantôt aux infrastructures des établissements scolaires entravent la pratique des nouvelles méthodes d’évaluation exigées par les programmes officiels.en_US
dc.language.isofreen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleConformité des pratiques d’évaluation des enseignants de «sciences et technologie» avec les programmes officielsen_US
dc.title.alternativeFen ve teknolojı öğretmenlerının kullandıkları ölçme – değerlendırme yöntemlerının öğretım programına uygunluğuen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage320en_US
dc.identifier.endpage333en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster