Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Mustafa Kemal
dc.contributor.authorErciş, Aysel
dc.contributor.authorÜnal, Sevtap
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:50Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:50Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0378-2921
dc.identifier.issn1309-1034
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBM01qTXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1474
dc.description.abstractMal ve hizmetlerin hedef pazarlara ulaştırılmasını sağlayan kanal üyeleri, hem üretici işletmelerin pazarlama hedeflerine ulaşmalarında hem de alıcıların ihtiyaç duyduğu mal ve hizmetlerin temin edilmesinde önemli bir role sahiptir. Geleneksel anlayışta kanal üyeleri üretici işletmelerden bağımsız kuruluşlar olarak değerlendirilmiştir. Fakat rekabetin artması ve pazarlama anlayışındaki yeni gelişmelerin etkisiyle işletmeler, aracılarla daha yakın ilişkiler kurmak ve uzun vadeli işbirliğine girmenin üstün avantajlar yarattığını fark etmişlerdir. Bu araştırma, Doğu Anadolu Bölgesi’ndeki beyaz eşya bayileri üzerinde yürütülmüştür. Araştırma sonucunda bayilerin üretici firmaya bağlılıklarını belirlemede ekonomik tatmin düzeylerinin ve üretici firmanın yardımseverliğine yönelik düşüncelerinin direkt, sosyal tatmin düzeylerinin ve üretici firmanın güvenilirliğinin dolaylı bir etkide bulunduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractChannel members enabling the delivery of goods and services to target markets play a significant role in terms of capturing marketing goals of manufacturer businesses and in terms of providing goods and services of buyers they require. But, intensification of competition and by means of new outcomes pertaining to marketing assimilation, enterprises discovered the dominant advantages of better relations with intermediaries and long term cooperation. The present study aiming to determine economical-social satisfaction, trust and loyalty relations of channel members have been conducted on white goods dealers located in Eastern Anatolia. At the end of the study, economical satisfaction level and understanding of Manufacturer Company’s friendly treatment further to determination of dealer’s loyalty to manufacturer firm have been found playing a direct role and social satisfaction levels and trustworthiness of manufacturer firm have been found playing an indirect role.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.titleKanal üyelerinin ekonomik-sosyal tatmin, güven ve bağlılık ilişkisinin belirlenmesi: Doğu anadolu bölgesi'nde beyaz eşya sektöründeki bayiiler üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeDetermination of economical-social satisfaction, trust and loyalty relations of channel members: A research conducted over dealers of white goods located in Eastern Anatoliaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi SBF Dergisien_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume65en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage239en_US
dc.identifier.endpage269en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster