Yazar "Batmaz, Onur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA STRATEJİLERİNİ KULLANMA DÜZEYLERİ İLE OKUDUĞUNU ANLAMA BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ(2019) Ergen, Yusuf; Batmaz, OnurOkuduğunu anlama, bireyin sadece eğitim-öğretimhayatında değil yaşamının her alanında önemli birkavram olarak yer almaktadır. Bu araştırma, ilkokuldördüncü sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunuanlama stratejilerini kullanma düzeyleri ile okuduğunuanlama başarı düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemekamacıyla yapılmıştır. İlişkisel tarama modeline dayalı buaraştırmanın evrenini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılındaBayburt ilinde bulunan 44 ilkokulda okuyan 938dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanınörneklemini ise küme örnekleme yöntemlerinden oranlıküme örnekleme yöntemine göre seçilen ve okuduğunuanlama başarı testi hazırlama çalışmalarına dahiledilmeyen toplam 503 dördüncü sınıf öğrencisioluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacıtarafından hazırlanan “Okuduğunu Anlama Başarı Testi”ve Susar Kırmızı (2006) tarafından geliştirilen“Okuduğunu Anlama Stratejileri Ölçeği” ile toplanmıştır.Elde edilen veriler SPSS.17 programı ile çözümlenmiştir.Araştırmada elde edilen bulgular, öğrencilerinokuduğunu anlama stratejilerini kullanma düzeylerinin“bazen” düzeyinde ve okuduğunu anlama başarıdüzeylerinin “orta” düzeyde olduğunu göstermiştir.Bununla birlikte ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerininokuduğunu anlama stratejilerini kullanma düzeyleri ileokuduğunu anlama başarı düzeyleri arasında pozitifyönlü yüksek düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğusonucuna ulaşılmıştır.Öğe İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu anlama stratejilerini kullanma düzeyleri ile okuduğunu anlama başarı düzeyleri arasındaki ilişki(Bayburt Üniversitesi, 2017) Batmaz, Onur; Ergen, YusufBu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu anlama stratejilerini kullanma düzeyleri ile okuduğunu anlama başarı düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. İlişkisel tarama modeline dayalı bu araştırmanın evrenini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Bayburt ilinde bulunan 44 ilkokulda okuyan 938 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise küme örnekleme yöntemlerinden oranlı küme örnekleme yöntemine göre seçilen ve okuduğunu anlama başarı testi hazırlama çalışmalarına dahil edilmeyen toplam 503 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan "Okuduğunu Anlama Başarı Testi" ve Susar Kırmızı (2006) tarafından geliştirilen "Okuduğunu Anlama Stratejileri Ölçeği" ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS.17 programı ile çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular, öğrencilerin okuduğunu anlama stratejilerini kullanma düzeylerinin "bazen" düzeyinde ve okuduğunu anlama başarı düzeylerinin "orta" düzeyinde olduğunu göstermiştir. Ayrıca ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama stratejilerini kullanma düzeyleri cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaşırken yerleşim yeri değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı; okuduğunu anlama başarı düzeylerinin cinsiyet ve yerleşim yeri değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama stratejilerini kullanma düzeyleri ile okuduğunu anlama başarı düzeyleri arasında pozitif yönlü yüksek düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Sözcükler: Okuduğunu Anlama Stratejileri, Okuduğunu Anlama, İlkokulÖğe Zihinsel İmaj Oluşturmaya Dayalı Öğretimin Okuduğunu Anlama Becerisine Etkisi(2020) Ergen, Yusuf; Boyraz, Celal; Batmaz, Onur; Kansu, Ceren ÇevikBu çalışmanın amacı, zihinsel imaj oluşturmaya dayalı öğretimin ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunuanlama becerilerine etkisini belirlemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test karşılaştırmagruplu yarı deneysel model temel alınarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2017-2018 öğretim yılı güzdöneminde Bayburt ili merkezindeki sosyo-ekonomik düzeyi orta seviyede olan devlet ilkokullarının üçüncü sınıflarındaöğrenim gören öğrencilerden seçilen, deney ve karşılaştırma grubu şeklinde atanan toplam 37 öğrencidenoluşmaktadır. Bu araştırmada veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen bilgilendirici ve öyküleyici metinlerdenoluşan iki adet okuduğunu anlama testi aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada, zihinsel imaj oluşturmaya dayalı öğretimalan ve almayan ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin hem öyküleyici hem de bilgilendirici metin son test puanları arasındaanlamlı bir farkın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.