AYDINTEPE MYO, İB, Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Öğe
    Usıng Audıo Vısual Materials For Cıvıl Engıneerıng Students To Gaın Fıeld Experıence In Schools: Stone Wall Example
    (Journal of Education and New Approaches, 30 Haziran 2021)
    Civil engineers taking great responsibilities in many tasks they work, get educated in university before they have such an important profession. With this education, they are expected to fulfill the responsibilities they will face in their professional life. Therefore, the education received by civil engineers is as important as their work for society. Students from schools with more theoretical education have difficulties on understanding of practical applications in the field. To overcome these understanding challenges, students have been supplemented with audio-visual materials that contain practical knowledge based on theoretical background. For this purpose, the process of the construction work were visually recorded in original form from construction site and a specific scenario was prepared and performed. Prepared audio-visual material was then presented to a total of 261 students and the efficiency of the materials was determined. As a result of this study, it was seen that the use of audio-visual material contributed to the elimination of the deficiencies of the students in the construction work applications.
  • Öğe
    İnşaat Mühendisliği Öğrencilerinin Yetişkin Eğitimi Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
    (Eurasian Journal of Teacher Education, 30 Aralık 2020) Boz, Ediz
    Yetişkin eğitimi, meslek hayatında ve diğer konularda kendilerini sürekli geliştirmek isteyen bireylerin üzerinde durması gereken önemli bir konudur. İnşaat mühendisliği çok geniş ve çeşitli alanlara sahip bir meslektir. İnşaat mühendislerinin tüm inşaat alanları hakkında bilgi sahibi olarak mezun olmaları mümkün değildir. Bu sebeple hayat boyu öğrenme farkındalığı olan bireyler olarak yetiştirilmelidir. Bu çalışmanın amacı İnşaat Mühendisliği Bölümünde okuyan öğrencilerin yetişkin eğitimi kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla tespit etmektir. Bu amaçla Karadeniz Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü öğrencilerine, üzerinde “Bana göre yetişkin eğitimi ……… gibidir; çünkü ………” yazılı cümleyi tamamlayacakları formlar dağıtılmıştır. Öğrencilerin doldurduğu formların içerikleri incelenmiş ve 75 farklı metafor kullandıkları görülmüştür. Daha sonra bu metaforların kullanılma sebeplerine bakılarak toplam 14 kategori elde edilmiştir. Araştırma sonucunda inşaat mühendisliği öğrencilerinin “Zorlu uğraş” ve “Öğreticiye göre değişkenlik gösteren” kategorilerinde yoğunlaştığı tespit edilmiştir.