Battal, FetullahYazıcı, SinanÇınar, ErtuğrulKılıçaslan, Şenol2020-01-262020-01-2620181308-21401308-2140https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.14291http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBek5UazRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12403/1309Corporate social responsibility has become a concept that hasbeen taken into consideration in our country towards the end of1980s.While the studies on the subject were first in the field of privatesector, the mission and vision determination task of the institutions inthe public sector has become mandatory since the beginning of the2000s.The purpose of these practices is that the private sector and thepublic sector are aware of the responsibility of the stakeholders. Thus,these organizations will ensure their sustainability by takingresponsibility for both employees and their environment. Therefore,companies will have the opportunity to create a strategic competitiveadvantage in the medium and long term in the global competitionenvironment. Today, various practices related to corporate socialresponsibility are also common.This research was carried out on the students and employeesattending a university in the Eastern Black Sea Region. The aim of thisstudy is to examine the effects of corporate social responsibilityperceptions on corporate perception and dimensions (Emotional Attractiveness, products and services, Vision and Leadership,Workplace environment, social and environmental responsibility,financial performance).As a result of the survey conducted on a total of 328 participants,it was observed that the perceptions of the students and theiremployees regarding the increase of corporate social responsibilityincreased significantly and in the same direction and this relationshipwas very strong. On the other hand, participants perceived social andenvironmental responsibility as more meaningful than other corporatereputation dimensions. Vision and leadership are perceived as leastsignificant in terms of corporate reputation. There were also significantdifferences between age, gender, seniority, education level anddepartmental perceptions.Kurumsal sosyal sorumluluk, ülkemizde 1980’li yılların sonundanitibaren dikkate alınan bir kavram haline gelmiştir. Konuyla ilgiliçalışmalar özel sektörde ilk sırada yer bulurken, kamu sektöründekikurumların misyon ve vizyon belirleme görevi 2000’lerin başından berizorunlu hale gelmiştir.Bu uygulamaların amacı, özel sektörün ve kamu sektörününpaydaşların sorumluluğunun farkında olmasıdır. Böylelikle, buorganizasyonlar hem çalışanlar hem de çevreleri için sorumluluk alaraksürdürülebilirliklerini sağlayacaktır. Bu nedenle, şirketler küreselrekabet ortamında orta ve uzun vadede stratejik bir rekabet avantajıyaratma fırsatına sahip olacaklardır. Günümüzde kurumsal sosyalsorumuluk ile ilgili çeşitli uygulamalara da çok sık rastlanmaktadır.Bu araştırma, Doğu Karadeniz Bölgesi'nde bir üniversiteye devamedenöğrencilervebuüniversiteninçalışanlarıüzerindegerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı, kurumsal sosyal sorumlulukalgılarının kurumsal algı ve boyutlar üzerindeki etkilerini (DuygusalEtkililik, ürün ve hizmetler, Vizyon ve Liderlik, İşyeri ortamı, sosyal veçevresel sorumluluk, finansal performans) incelemektir.Toplam 328 katılımcı üzerinde yapılan anket sonucunda,öğrencilerin ve çalışanlarının kurumsal sosyal sorumluluğun artmasınailişkin algılarının anlamlı ve aynı yönde arttığı ve bu ilişkinin çok güçlüolduğu görülmüştür. Öte yandan, katılımcılar sosyal ve çevreselsorumluluğu diğer kurumsal itibar boyutlarından daha anlamlı olarakalgılamıştır. Vizyon ve liderliği kurumsal itibar açısından en az anlamlıolarak algılılamıştırlar. Ayrıca çalışılan yaş, cinsiyet, kıdem, eğitimdüzeyi ve bölüm algıları arasında anlamlı farklar olduğu dagözlemlenmiştir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessAile ÇalışmalarıAntropolojiArkeolojiAsya ÇalışmalarıBeslenme ve DiyetetikBeşeri BilimlerBilgiBelge YönetimiBilim Felsefesi ve TarihiCoğrafyaÇevre ÇalışmalarıDavranış BilimleriDil ve Dil BilimDin BilimiEdebi Teori ve EleştiriEdebiyatEğitimEğitim AraştırmalarıEğitimÖzelErgonomiEtikEtnik ÇalışmalarFelsefeFilmRadyoTelevizyonFolklorHalkla İlişkilerHemşirelikHukukİktisatİletişimİşİşletmeİşletme FinansKadın AraştırmalarıKamu YönetimiKentsel ÇalışmalarKriminoloji ve Ceza BilimiKültürel ÇalışmalarMadde BağımlılığıMantıkMüzikNüfus İstatistikleri BilimiOrtaçağ ve Rönesans ÇalışmalarıOtelcilikKonaklamaSpor ve TurizmPsikolojiSağlık Politikaları ve HizmetleriSanatSiyasi BilimlerSosyal ÇalışmaSosyolojiTarihTiyatroUluslararası İlişkilerTHE RELATIONSHIP BETWEEN CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY AND CORPORATE REPUTATIONKURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK VE KURUMSAL İTİBAR İLİŞKİSİArticle1330758810.7827/TurkishStudies.14291303598