Demir, OkayDemir, Mustafa2024-10-042024-10-0420232146-56062146-5606https://doi.org/10.23863/kalem.2021.216https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1182601http://hdl.handle.net/20.500.12403/4691Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik özellikleri ile öğrenmeye ilişkin tutumları çeşitli değişkenler açısından incelenmiş ve bu değişkenler arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Bu araştırma ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araş-tırmanın örneklemini, 2019-2020 eğitim-öğretim yılının birinci döneminde, Malatya ili merkez ilçesinde görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma verileri “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği” ile “Öğrenmeye İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik özel-likleri bakımından deneyime açıklık düzeylerinin yüksek olduğu; değişime direnç, fikir önderliği ve risk alma düzeylerinin ise orta düzeyde olduğu ve genel itibarıyla “sorgulayıcı” kategorisi sınırları içerisinde kaldığı ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin bireysel yenilikçilik özelliklerinin cinsiyet ve mezun olunan okul değişkenleri bakımından ölçeğin tüm alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı bir düzeyde farklılaşmadığı ancak mesleki kıdem açısından ölçeğin bazı boyutlarında ve bazı öğretmen gruplarında farklılaşmanın olduğu belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin öğrenmeye yönelik tutum puanlarının öğrenmeye yönelik çaba alt boyutu için orta, öğrenmeyi önemseme alt boyutu için yüksek ve öğrenmeden kaçınma alt boyutları için düşük düzeyde olduğu ortaya çıkmış; mezun olunan fakülte ve mesleki kıdem açısından anlamlı farklılıklar belirlenmiştir. Son olarak, sınıf öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik özellikleri ve öğrenmeye yönelik tutum puanları arasında orta düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuş, bu doğrultuda çeşitli önerilere yer verilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSınıf Öğretmenlerinin Bireysel Yenilikçilik Özellikleri ile Öğrenmeye İlişkin Tutumları Arasındaki İlişkinin BelirlenmesiArticle13248310410.23863/kalem.2021.2161182601