Varol, SerkanTürkmen, Mutlu2024-10-042024-10-0420211307-10762687-3281https://doi.org/10.35675/befdergi.936216https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/506983http://hdl.handle.net/20.500.12403/4298Bu çalışmanın amacı, dikkat düzeyi düşük olan 11-13 yaş aralığındaki ortaokul öğrencileri üzerinde dart egzersizlerinin dikkat düzeyini etkileyip etkilemediğinin incelenmesidir. Çalışmanın örneklem grubunu yansız olarak seçilen 20 öğrenci oluşturmaktadır. 6 haftalık çalışma sürecinin öncesinde ve sonrasında hem kontrol hem deney gruplarına Bourdon dikkat testi uygulanarak, öğrencilerin dikkat düzeyleri belirlenmiştir. Verilerin analizi, yüzde, frekans, ortalama ve standart sapma değerleri verilerek özetlenmiştir. Deney grubuna ait öntest – sontest puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu, kontrol grubuna ait öntest – sontest puanları arasında ise istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Bu bulgular ışığında dart egzersizlerinin, 11-13 yaş aralığındaki ortaokul öğrencilerinin dikkat düzeyini olumlu yönde etkilediğini söyleyebiliriz. Anahtar Kelimeler: Dikkat düzeyi, dart, egzersiz, öğrencitrinfo:eu-repo/semantics/openAccessDikkat Düzeyi Düşük Olan11-13 Yaş Aralığındaki Öğrencilerde Dart Egzersizlerinin EtkisiArticle163246047510.35675/befdergi.936216506983