Kara, Adnan2024-10-042024-10-0420192148-4228https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/400887http://hdl.handle.net/20.500.12403/4377Araştırmanın amacı Türk markalarının değerlerinin hesaplanmasında marka gücünün ve bu markaların toplamsatış hasılatları içerisinde markalı ürünlerinden elde ettikleri gelirlerin rolünün belirlenmesidir. Araştırma hem finansalhem de tüketici yönlü bakış açılarını olanaklı kılan karma hesaplama yöntemlerinden Interbrand marka değerlemeyöntemiyle, Türk markalarının analizlerini kapsamaktadır. Araştırmanın uygulama kısmında, BrandFinance 2017Türkiye’nin en değerli markaları sıralamasında yer alan; Türk Telekom, Turkcell, Türk Hava Yolları ve Arçelikincelenmiştir. Araştırma sonucunda değerlerine göre markalar sıralanmış ve bu sıralamaya göre Türk Telekom birinci,Turkcell ikinci, Arçelik üçüncü en değerli markalar olarak belirlenmiştir. Interbrand marka değerleme yöntemi ile endeğerli Türk markalarının değerlendirilmesinin literatürde önemli bir boşluğu dolduracağı düşünülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFirma Değeri Yaratımında Marka Gücünün Etkisi: Interbrand İndirgenmiş Nakit Akışı Yöntemiyle Türk Markalarının AnaliziArticle62227246400887