Demir, Fatihİlhan, ElifKalaycı, Nurdan2024-10-042024-10-0420191307-10762687-3281https://doi.org/10.35675/befdergi.643291https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/354930http://hdl.handle.net/20.500.12403/4957Bu araştırmanın amacı, endüstri, eğitim ve üniversite 4.0 özelliklerine uygun bir eğitimprogramı 4.0 yoluyla bireylere/öğrencilere hangi temel niteliklerin kazandırılması gerektiğinibelirlemek ve böyle bir programın geliştirilmesine yönelik öneriler sunmaktır. Araştırma, birderleme (review) araştırmasıdır ve araştırmada Pautasso (2013) tarafından önerilen işlembasamakları izlenmiştir. Araştırmada, yapılan alan yazın taraması sonucunda endüstri 4.0doğrultusunda bireylere kazandırılması amaçlanan temel nitelikler belirlenmiştir. Bunlararasından özellikle teknoloji bilgi/becerisine sahip olma, iletişim kurma, eleştirel düşünme,problem çözme becerileri, öğrenme isteği gibi niteliklerin pek çok çalışmada ortak olarakvurgulandığı ancak bu niteliklerin büyük bir kısmının alan yazında farklı şekillerdeadlandırıldığı belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada eğitim programı 4.0 kavramı açıklanarakprogramın geliştirilmesi/uygulanmasına yönelik öneriler sunulmuştur. Eğitim programı 4.0’ıngenel amaçları ve özellikleri açıklanmış; amaç, içerik, eğitim durumu ve değerlendirmeboyutlarına ilişkin ayrıntılı ve uygulamaya dönük öneriler sunulmuştur. Endüstri 4.0doğrultusunda yükseköğretimde beklenen değişimi/ dönüşümü sağlama için eğitim programı 4.0 önerilmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYükseköğretimde Hedeflenen Dönüşümü Gerçekleştirme Araçlarından Eğitim Programı 4.0Review Article142843246610.35675/befdergi.643291354930