Selvitopu, AbdullahKaya, MetinTaş, Ali2020-01-262020-01-2620181308-21401308-2140http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBd05qQXhNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12403/1371Bu çalışmanın amacı, Türkiye ve diğer G-20 ülkelerinin eğitimbilimleri alanındaki bilimsel yayın performansını bibliyometrik verilerışığında karşılaştırmalı olarak incelemektir. Çalışma durum çalışmasıdeseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye vediğer G-20 ülkeleri oluşturmaktadır. Çalışmada eğitim bilimaraştırmalarına ait bibliyometrik değişkenlere ilişkin veriler, SCImago veULAKBİM veri tabanlarında sunulan istatistiksel raporlardan eldeedilmiştir. Veriler, doküman analizi tekniğiyle irdelenmiştir. Araştırmabulgularına göre 2012 yılından bu yana eğitim bilim alanında üretilenyayın sayısı,G-20 ülkelerinin büyük çoğunluğunda ciddi düzeydeartmıştır. Diğer yandan atıf yapılabilir doküman sayısı değişkeninde detablo çok farklı değildir. Türkiye, toplam doküman ve atıf yapılabilirdoküman sayısı değişkenlerinde ilk on ülke arasında bulunmaktadır.Toplam atıf sayıları ve atıf oranları dikkate alındığında ise Türkiye ve G-20 ülkelerinin sıralamalarının oldukça farklılaştığı gözlenmiştir. Türkiyeilk üç göstergede üst kategoride yer alırken, atıf oranında son 5 yılortalamalarının altında kalarak son sıralarda yer almıştır. Eğitim bilimalanında ülkelerin h-endeks ve etki faktörü değerlerinin önemli düzeydefarklılaştığı ve söz konusu değişkenlerde belirli ülkelerin açık araüstünlüğü dikkat çekmektedir. Genel olarak değerlendirildiğindeTürkiye, yayın sayısı, atıf sayısı ve atıf yapılabilir yayın sayısıçerçevesinde görece iyi düzeyde iken, atıf oranı, h-endeksi ve etki faktörüaçısından alt sıralarda bulunmaktadır. Bu durum doküman ve atıf sayısı gibi nicel değişkenlerdeki başarının atıf oranı, h-endeksi ve etki faktörügibi nitel göstergelere yansımadığını göstermektedir.The purpose of this study is to examine the educational sciencesscientific publication performance of Turkey and G-20 countriesrelatively by using some bibliometric data. This study was designed as acase study. Study group composed of Turkey and other G-20 countries.Bibliometric variables for educational sciences were obtained fromSCImago and Ulakbim databases. Data analysis was processed withdocument analysis technique. Findings show that the number ofpublished documents has increased dramatically in most of the G-20countries since 2012. That is the same case for citable documentsvariable. Turkey is in the upper level for those variables. As for cites andcitation rates, the rank differs considerably. While Turkey is in a betterplace for the first three variables, its citation rate rank is far below thetable. On the other hand, h-index and impact factor vary greatly amongthe countries and some specific countries attract more attention withtheir performance values. To sum up, Turkey, with its documents, citabledocuments and cites, has relatively better statistics than citation rate, h-index and impact factor. This shows that the success gained inquantitative variables does not reflect positively on qualitative ones.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAile ÇalışmalarıAntropolojiArkeolojiAsya ÇalışmalarıBeslenme ve DiyetetikBeşeri BilimlerBilgiBelge YönetimiBilim Felsefesi ve TarihiCoğrafyaÇevre ÇalışmalarıDavranış BilimleriDil ve Dil BilimDin BilimiEdebi Teori ve EleştiriEdebiyatEğitimEğitim AraştırmalarıEğitimÖzelErgonomiEtikEtnik ÇalışmalarFelsefeFilmRadyoTelevizyonFolklorHalkla İlişkilerHemşirelikHukukİktisatİletişimİşİşletmeİşletme FinansKadın AraştırmalarıKamu YönetimiKentsel ÇalışmalarKriminoloji ve Ceza BilimiKültürel ÇalışmalarMadde BağımlılığıMantıkMüzikNüfus İstatistikleri BilimiOrtaçağ ve Rönesans ÇalışmalarıOtelcilikKonaklamaSpor ve TurizmPsikolojiSağlık Politikaları ve HizmetleriSanatSiyasi BilimlerSosyal ÇalışmaSosyolojiTarihTiyatroUluslararası İlişkilerEĞİTİM BİLİMLERİ ALANI BİLİMSEL YAYIN PERFORMANSI: G-20 ÜLKELERİ VE TÜRKİYESCIENTIFIC PUBLICATION PERFORMANCE IN EDUCATIONAL SCIENCES: G-20 COUNTRIES AND TURKEYArticle1315383399300601