Çelik, PelinPerçin, Selçuk2024-10-042024-10-0420201307-98321307-9859https://doi.org/10.18092/ulikidince.566172https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/379026http://hdl.handle.net/20.500.12403/4324Bilişim ve eğitim alanında yaşanan gelişmelerle karşımıza çıkan e-öğrenme, öğrenci merkezli, birçok avantajıbulunan, çağdaş bir eğitim ve öğretim sistemi olarak tanımlanabilmektedir. Günümüzde e-öğrenme sistemiülkemizdeki birçok üniversite tarafından kullanılmaktadır ve bu durum beraberinde rekabeti getirmiştir. Eöğrenme sisteminde başarılı olunması ve memnuniyetin sağlanması için e-öğrenme öğrenci gereksinimleri veteknik gereksinimlerin karşılanması gerekmektedir. E-öğrenme sisteminin öneminden hareketle bu çalışmadaBilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın Üniversitelerarası Yenilikçilik ve Girişimcilik Endeksi sıralamasına girenve uzaktan eğitim hizmeti veren otuz devlet üniversitesi e-hizmet kalitesi bakımından değerlendirilmiştir.Uygulamada Kalite Fonksiyon Göçerimi, Bulanık Doğrusal Regresyon, 0-1 Hedef Programlama ve EntropiAğırlıklı Uzaklık Metriği yöntemleri kullanılmıştır. Uygulama sonucunda söz konusu yöntemler kullanılaraküniversitelerin sıralanması sağlanmıştır. Modelin üniversitelerin e-öğrenme sistemlerinin performansdeğerlendirme konusunda kullanılabilecek etkin bir karar verme aracı olması ve eğitim sektörüne katkıdabulunması beklenmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessE-HİZMET KALİTESİ ÖLÇÜMÜ: UZAKTAN EĞİTİM HİZMETİ VEREN KAMU ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİArticle0Talha Özel Sayısı779810.18092/ulikidince.566172379026