Töman, UfukÇeker, Ezelnur2024-10-042024-10-0420191309-7423https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/396617http://hdl.handle.net/20.500.12403/4536Bu araştırma; ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite son sınıf seviyelerinde öğrenim gören öğrencilerin mikroorganizmaların özelliklerinianlama düzeyleri ve mevcut kavram yanılgılarının belirlemesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini; Bayburt ilinde bulunan,rastgele seçilmiş bir ilkokul (n=30), bir ortaokul (n=30), bir lise (n=30) ve Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencileri(n=30) oluşturmaktadır. Araştırmada, gelişimci araştırma yöntemi (enlemsel) kullanılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilenKavramsal Anlama Testi (KAT) ve yarı yapılandırılmış mülakat ile toplanmıştır. Kavramsal Anlama Testi ile öğrencilerinmikroorganizmaların özellikleriyle alakalı bilgi düzeyleri ve kavram yanılgıları tespit edilmiştir. Bunun yanında öğrencilerin bu kavramayönelik duygu ve düşüncelerini öğrenebilmek için yarı yapılandırılmış mülakattan yararlanılmıştır. Test ve mülakatlardan elde edilenbulgular, mikroorganizmaların özellikleriyle alakalı olan anlamaların farklı kategorilerde yer aldığını göstermiştir. Hattamikroorganizmaların özellikleriyle alakalı bütün öğrenim seviyelerinde kavram yanılgıları ile karşılaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMikroorganizmaların Özelliklerini Anlama Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Gelişimsel Bir ÇalışmaArticle103570584396617