Kavak, BahtışenTunçel, NiraySunaoğlu, Şerife KazancıTektaş, Öznur Özkan2024-10-042024-10-0420191306-21741306-3553https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/388527http://hdl.handle.net/20.500.12403/4870Bu çalışmada, Türkiye’de yabancı menşeli üniversite açılması durumunda, potansiyel müşterilerinseçim tercihinin hangi bireysel ve bölgeye yönelik faktörlerden etkilenebileceği incelenmektedir.Toplam 362 yükseköğrenim öğrencisinden elde edilen veriye, Aşamalı Çoklu Doğrusal RegresyonAnalizleri uygulanmıştır. Katılımcıların sekiz farklı coğrafi bölgeye ait tutum ve algıları ölçülmüştür.Sonuçlar, katılımcıların etnosentrik eğilimlerinin, dindarlık düzeylerinin ve yaşam tarzlarının uluslararasıüniversite tercihlerini etkilediğini ve bu etkilerin bölgeler arasında farklılaştığını göstermektedir.Ayrıca, bölgeye ait özelliklerden, algılanan düşmanlık, tüketici yakınlığı ve bölgenin algılanan prestijigibi değişkenlerin de, katılımcıların yabancı menşeli üniversite tercihleri üzerinde anlamlı etkileri tespitedilmiştir. Çalışma, yükseköğretimin uluslararasılaşması sürecinde Türkiye’yi, bir hedef pazar olarak elealması açısından ilgili literatüre ışık tutan bir ön araştırma niteliğindedirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessTÜRKİYE’DEKİ YABANCI MENŞELİ ÜNİVERSİTE TERCİHİNDE KİŞİSEL VE BÖLGEYE YÖNELİK FAKTÖRLERİN ROLÜArticle1516183388527