Boz, Ediz2020-12-312020-12-3130 AralıkBoz, E . (2020). İnşaat Mühendisliği Öğrencilerinin Yetişkin Eğitimi Kavramına İlişkin Metaforik Algıları . Eurasian Journal of Teacher Education , 1 (3) , 186-200 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejte/issue/59069/8230292717-7750https://hdl.handle.net/20.500.12403/2294Yetişkin eğitimi, meslek hayatında ve diğer konularda kendilerini sürekli geliştirmek isteyen bireylerin üzerinde durması gereken önemli bir konudur. İnşaat mühendisliği çok geniş ve çeşitli alanlara sahip bir meslektir. İnşaat mühendislerinin tüm inşaat alanları hakkında bilgi sahibi olarak mezun olmaları mümkün değildir. Bu sebeple hayat boyu öğrenme farkındalığı olan bireyler olarak yetiştirilmelidir. Bu çalışmanın amacı İnşaat Mühendisliği Bölümünde okuyan öğrencilerin yetişkin eğitimi kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla tespit etmektir. Bu amaçla Karadeniz Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü öğrencilerine, üzerinde “Bana göre yetişkin eğitimi ……… gibidir; çünkü ………” yazılı cümleyi tamamlayacakları formlar dağıtılmıştır. Öğrencilerin doldurduğu formların içerikleri incelenmiş ve 75 farklı metafor kullandıkları görülmüştür. Daha sonra bu metaforların kullanılma sebeplerine bakılarak toplam 14 kategori elde edilmiştir. Araştırma sonucunda inşaat mühendisliği öğrencilerinin “Zorlu uğraş” ve “Öğreticiye göre değişkenlik gösteren” kategorilerinde yoğunlaştığı tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMetafor AnaliziYetişkin Eğitimiİnşaat Mühendisliği Eğitimiİnşaat Mühendisliği Öğrencilerinin Yetişkin Eğitimi Kavramına İlişkin Metaforik AlgılarıArticle13186200