Sarikaya, İsmailYılar, Ömer2024-10-042024-10-0420192147-6020https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/360143http://hdl.handle.net/20.500.12403/4139Bu çalışmanın amacı akran destekli yazma etkinliklerinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazma başarıve performansı üzerindeki etkisini tespit edebilmektir. Çalışma, tek denekli desenlere uygun olarakyürütülmüştür. Araştırmanın katılımcıları, küme rastgele örnekleme yoluyla tespit edilmiş birilkokul 4. sınıf şubesinden seçilen altı öğrenciden oluşmaktadır. Veri analizinde betimselyöntemlerden faydalanılmış; akran destekli yazma grubu ile sınıfın geri kalanına ait bulgularkarşılaştırılmıştır. Ayrıca akran destekli yazma grubunun ön-test ve son-test ölçüm sonuçlarıWilcoxon İşaretli Sıralar testi ile kıyaslanmıştır. Yapılan analizler sonucunda sınıfın geri kalanınakıyasla akran destekli yazma grubunun yazma başarı puanları, yazılan toplam kelime sayıları vedoğru kelime sayısı oran yüzdeleri açısından daha avantajlı olduğu tespit edilmiştir. Akran destekliyazma grubunun yazma başarı puanları ve doğru kelime sayısı oranlarında son-test lehine anlamlıbir farklılığın olduğu da görülmüştür. Bu doğrultuda akran destekli yazmanın ilkokul 4. sınıföğrencilerinin yazma başarı ve performansına olumlu yönde bir katkı sağladığı ifade edilebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAkran Destekli Yazmanın İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Yazma Başarı ve Performansına Etkisi: Bir Pilot AraştırmaArticle74941963360143