Atasoy, Özge2024-10-042024-10-0420212618-6349https://doi.org/10.34083/akaded.891905https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/457284http://hdl.handle.net/20.500.12403/4123Sanat eserinin ontik yapı ve tabakalarını, estetik değerini inceleyen sanat ontolojisi,maddî ve maddî olmayan dünyanın ontolojisidir. Estetik bir yapı olan sanat eserinianlamlandırma yolu, güzellik fenomenine ve estetik değerlere götürür. Güzel, estetikdeğerin taşıyıcısı olan sanat eseridir ve ancak sanat eserinin varlık tarzı yönündençözümlenmesiyle tayin olur. Sanat ontolojisi, sanatçının elinde işlenen malzemenin yetkinbir şekilde incelenmesi için incelemenin merkezine sanat eserini bir var olan olarak koyar.Böylelikle sanat eserinin tüm varlık katmanlarının açımlanması ve metnin daha anlaşılırolması amacıyla eser her yönüyle değerlendirilir. İsmail Tunalı'nın Nikolai Hartmann veRoman Ingarden'ın düşüncelerini geliştirdiği ve edebiyat metinlerinin çözümlenmesinekatkı sağladığı \"Sanat Ontolojisi\" kitabı bu bağlamda önemli bir kaynaktır. Çalışmada bueser öncelik alınarak edebiyat metinlerini çözümlemede güçlü bir yöntem olan \"ontolojikçözümleme yöntemi\" ile A. Kadir'in \"Bir Kayısı Ağacı\" şiiri çözümlenecektir. Aynı zamandatahkiyeli bir üslubun hâkim olduğu şiirde, küçük bir ailenin yoksul hayatının arkaplanındaki varoluş sancısı dile getirilecektir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessA. Kadir'in \"Bir Kayısı Ağacı\" Şiirinin Ontolojik Analiz Yöntemiyle Çözümlenme DenemesiArticle5156959010.34083/akaded.891905457284