Kara, Kürşad2024-10-042024-10-0420231307-10762687-3281https://doi.org/10.35675/befdergi.1215940https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1160221http://hdl.handle.net/20.500.12403/4694Bu çalışmada sınıf öğretmenliği lisans programındaki dersler; içerik, kredi, okutulduğu dönemler, dil becerileri ve Türkçe Dersi Öğretim Programı’ndaki kazanımlar ile uyumu yönünden incelenmiştir. İlköğretim, bireyin ana dili eğitimini örgün olarak aldığı ilk basamaktır. Bu nedenle sınıf öğretmenliği lisans programı ders içeriklerinin ana dili eğitimi açısından yeterli düzeyde olması gerekir. Ana dili eğitimi ve öğretimi sürecinin öncelikli amacının dinleme, konuşma, okuma, yazma becerilerinin gelişimini sağlayabilmek olduğu gerçeğinden yola çıkılarak bu dört temel dil becerisi ile ilgili derslerin sınıf öğretmenliği lisans programındaki yeri doküman inceleme yöntemi ile incelenmiştir. Çalışmada elde edilen sonuçlarda, sınıf öğretmenliği lisans programının ana dili eğitimi için gerekli ders içeriklerine sahip olmadıkları görülmüştür. Ayrıca dört temel dil becerisini içeren derslerin kredilerinin yeterli düzeyde olmadığı tespit edilmiştir. Sorunun giderilmesi için de sınıf öğretmenliği lisans programının dil eğitimi ve öğretimi ölçütlerine göre güncellenmesi önerilmektedir. Ayrıca dört temel dil becerisini geliştirmeye yönelik uygulamaları içeren derslerin programda yer alması sağlanmalıdır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAna dili eğitimilisans programısınıf öğretmenliğiSınıf Öğretmenliği Lisans Programı Ders İçeriklerinin Ana Dili Eğitimi Açısından DeğerlendirilmesiArticle183725827310.35675/befdergi.12159401160221