Ustabulut, Mete Yusuf2024-10-042024-10-0420211300-97022149-3243https://doi.org/10.18069/firatsbed.941957https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/480555http://hdl.handle.net/20.500.12403/4918Bu araştırmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğreten eğitmenlerin eğitim programı okuryazarlık düzeylerini belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu yabancı dil olarak Türkçe öğreten 240 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmaya katılanlar 20 yaş üzeri olup eğitim düzeyleri lisans, yüksek lisans ve doktora seviyesindedir. Araştırmada verileri toplamak için Eğitim Programı Okuryazarlığı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verileri analiz etmek amacıyla betimsel analiz, t-testi, ANOVA, korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan yabancı dil olarak Türkçe öğreten eğitmenler kendilerini eğitim programı okuryazarı olarak görmekte, eğitim programının bileşenleri olan hedef, içerik, öğrenmeöğretme süreci ve değerlendirme boyutunda kendilerini yeterli görmektedirler. Yabancı dil olarak Türkçe öğreten eğitmenlerin cinsiyetleri, yaşları, eğitim düzeyleri ile eğitim programı okuryazarlık düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki vardır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETEN EĞİTMENLERİN EĞİTİM PROGRAMI OKURYAZARLIK DÜZEYLERİArticle3131235124410.18069/firatsbed.941957480555