Durmuş, İbrahimBattal, Fetullah2024-10-042024-10-0420181309-7423https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/308837http://hdl.handle.net/20.500.12403/4893Günümüzde tüketicilerin hazır giyim ürünlerinde hangi reklam aracından etkilendikleri ve hangi markalarıtercih ettiklerinin belirlenmesi pazarlama açısından büyük önem arz etmektedir. Bu açıdan çalışma 2018 yılındaGümüşhane Üniversitesi ve Bayburt Üniversitesinde eğitim gören lisans ve önlisans öğrencisi toplam 612tüketiciye yüzyüze anket yöntemi uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada daha önce yapılan çalışmalardanfarklı olarak üniversite öğrencilerinin 11 farklı marka için (Mavi Jeans, Kinetix, Adidas, Nike, DeFacto, Lcw,Levi’s, Lacoste, Puma, Loft, Koton) 7 farklı reklam aracından (TV, İnternet, Gazete, Dergi, Radyo, AfişReklamları ve Çevremdeki Kişiler) hangilerini tercih ettiklerini, tüketicilerin reklamlara yönelik tutumları (TM)ile marka bilinirliği (MB), marka sadakati (MS), marka odaklılığı (MO) ve marka güvenilirliğinin (MG)satınalma kararları (SK) üzerindeki etkileri yorumlanmaya çalışılmıştır. Çalışmada gerçekleştirilen YapısalEşitlik Modeli’nin sonuçları değerlendirildiğinde bütün hipotezler kabul edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİletişimÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HAZIR GİYİM SATINALMA KARARLARINDA REKLAMLARA YÖNELİK TUTUMLARI VE MARKA TERCİHLERİArticle924147176308837