Yılmaz, Mustafa KemalBaşar, Enes EmrePabuçcu, Hakan2020-01-262020-01-2620151303-099X2651-3021http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnd056VXhNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12403/1323şletmelerin rekabet avantajı elde etmelerinde, sahip oldukları pazarlama kaynakları belirleyici olmaktadır. Buradan hareketle bu çalışmada, kış turizmi kapsamında faaliyet gösteren otel işletmelerinin sahip oldukları pazarlama kaynaklarına en uygun rekabet stratejilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda, Doğu Anadolu Bölgesinde kış turizmi faaliyetleri yapılan illerde 3 yıldız ve üstü otel işletmelerinden 20 yönetici veya işletme sahibi ile görüşülmüştür. Elde edilen verilere, çok amaçlı karar verme yöntemlerinden olan analitik hiyerarşi süreci yaklaşımı (AHS) ve alternatiflerin önem sıralamasının yapıldığı bulanık TOPSIS yöntemi uygulanmıştır. Sonuçlar, işletmelerin rekabet avantajı sağlamalarında en çok etkisi olan pazarlama kaynağının müşteri ilişkileri kapasitesi olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte, rekabetçi pazarlama stratejisi uygulamanın, farklılaşma stratejisi ile gerçekleşebileceği de araştırmanın diğer önemli sonucudur.Marketing resources which they have play a determining role for companies to take advantage on competing. From this point of view, this study aims to determine the most suitable competitive strategies for hotel businesses operating in winter tourism in parallel with the marketing resources they have. In this context, 20 managers/owners of three-or morestar winter hotel businesses located in Eastern Anatolia Region of Turkey are interviewed. The decision method based on the expert opinion of AHP approach and fuzzy TOPSIS method which ranking the importance of alternative are applied to the obtained data. Findings show that the most effective marketing resource on companies to take advantage on competing is capacity of customer relations. In addition to this finding, the other important finding of research is that according to hotels owners/managers, differentiation strategy is the most useful competation strategytrinfo:eu-repo/semantics/openAccessİktisatİşletmePazarlama Kaynaklarına En Uygun Rekabetçi Pazarlama Stratejisinin Belirlenmesi: Kış Turizmi Otellerine Yönelik Bir UygulamaDetermining of the Most Convenient Marketing Competition Strategy towards Marketing Resource: An Implementation to Winter Tourism HotelsArticle153409419180751