Kaban, Abdullatif2024-10-042024-10-0420212147-1037https://doi.org/10.29299/kefad.782684https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/447925http://hdl.handle.net/20.500.12403/4540Bu çalışmada Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri öğretmen adaylarının Mobil Programlama dersindekazandıkları deneyimleri ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmada nitel araştırmayöntemlerinden eylem araştırması deseni kullanılmıştır. Çalışmaya amaçlı örnekleme yöntemi ileseçilen 15 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmaya katılan kişilerle telekonferans üzerinden yapılanmülakat yoluyla toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucundakatılımcıların mobil programlama öğrenimine yönelik genel görüşleri, bu süreçte yaşadıklarızorluklar ve bu zorlukların nedenleri ile bu dersin işlenmesine yönelik görüş ve önerileri belirlenmişve bulgular kısmında verilmiştir. Yapılan incelemede mobil programlama öğreniminin başlangıçtazor olduğunu ve normal programlamadan farklı bir mantığa sahip olduğu sonucuna varılmıştır.Ayrıca mobil programlama öğrenmek için bir dönemin yetmediği, derslerde bolca örnek çözmekgerektiği belirlenmiştir. Mobil programlama dersi almadan önce normal bir programlama dili ve webtasarımı dersinin alınmasının faydalı olacağı düşünülmektedir. Elde edilen bu sonuçların mobilprogramlama eğitimi verecek kişilere, bu dersin içeriğini belirlemeye karar verecek kişilere ve bukonuda çalışma yapmak isteyen araştırmacılara katkı sunduğu düşünülmektedirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessMobil Programlama Dersini Alan Öğretmen Adaylarının Mobil Programlama Öğrenimine Yönelik GörüşleriArticle22149752010.29299/kefad.782684447925