Bulut, AyhanDursun, Fevzi2024-10-042024-10-0420191308-52982148-4260https://doi.org/10.14225/Joh1624https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/377895http://hdl.handle.net/20.500.12403/4107Araştırmanın amacı 7.sınıf Türkçe dersinde uygulanan aktif öğrenme modelininöğrencilerin eleştirel düşünme eğilimleri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmanınçalışma grubunu Erzurum da 2016-2017 eğitim öğretim yılında yedinci sınıfa devam eden59 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerden 29 öğrenci deney grubunu; 30-öğrenci dekontrol grubunu oluşturmaktır. Araştırmada deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmadadeneysel araştırma modellerinden ön test son test kontrol gruplu deneysel desenkullanılmıştır. Araştırmada ulaşılmak istenen verileri toplamak için Giancarlo, Blohm veUrdan (2004) tarafından geliştirilen, Özdemir (2006) tarafından Türkçeye uyarlananöğrencilerin eleştirel düşünme eğilimlerini ölçmek için geliştirilen Kaliforniya ZihinselGüdülenme Ölçeği kullanılmış ve bu ölçek deney ve kontrol grubuna ön test ve son testolarak uygulanmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccess7. SINIF TÜRKÇE DERSİNDE UYGULANAN AKTİF ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİArticle1240123110.14225/Joh1624377895