Bilgin, Yusuf2024-10-042024-10-0420182148-029Xhttps://doi.org/10.11611/yead.378145https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/326560http://hdl.handle.net/20.500.12403/4615Bu araştırmanın amacı, otel işletmelerinde hangi örgüt kültürünün pazar yönlülüğü daha fazla desteklediğini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve araştırma verileri, kolayda örnekleme yöntemiyle Türkiye’de faaliyet gösteren beş yıldızlı 20 otel işletmesinde görev yapan 355 personelden yüz yüze anketler yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler, yapısal eşitlik modellemesi (YEM) ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, otel işletmelerinde örgüt kültürünün pazar yönlülük üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgular, otel işletmelerinde müşteri yönlülüğü en fazla destekleyen kültür tipinin adhokrasi kültürü olduğunu, rakip yönlülüğü ve fonksiyonlar arası koordinasyonu en fazla destekleyen kültür tipinin ise pazar kültürü olduğunu göstermektedir. Ayrıca, adhokrasi kültürünün rakip yönlülüğü ve fonksiyonlar arası koordinasyonu hiyerarşi ve klan kültüründen daha fazla desteklediği tespit edilmiştir. Son olarak, analiz sonuçları hiyerarşi kültürünün müşteri yönlülük ve rakip yönlülük üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığını, fonksiyonlar arası koordinasyonu ise negatif yönlü etkilediğini göstermektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşBiyolojiOtelcilikKonaklamaSpor ve TurizmİşletmeOTEL İŞLETMELERİNDE HANGİ ÖRGÜT KÜLTÜRÜ PAZAR YÖNLÜLÜĞÜ DAHA FAZLA DESTEKLİYOR?Article16313916110.11611/yead.378145326560