Elma, CevatErgen, Yusuf2024-10-042024-10-0420191308-1659https://doi.org/10.30831/akukeg.417004https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/391391http://hdl.handle.net/20.500.12403/4448İlkokul öğretmenlerinin hem okul örgütüne olan bağlılıkları hem de mesleki tükenmişlikleri okulun genel veözel amaçlarına dolayısıyla da öğrencilere doğrudan etki edebilir. Bu nedenle öğrencilerin kaliteli bir eğitim-öğretimhayatı başlangıcı yapabilmeleri için ilkokul öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının ve mesleki tükenmişlik algılarınınincelenmesi; bu iki değişkenin varsa birbirleri ile ilişkisinin belirlenmesi önemli görülmüştür. Bu çalışmanın amacı,ilkokul öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları ile mesleki tükenmişlik algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir.Araştırma verilerinin toplanması için Örgütsel Bağlılık Ölçeği ve Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır.Araştırmanın örneklemini Baybut’ta çalışan 272 ilkokul öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada, örgütsel bağlılığınuyum alt boyutu ile mesleki tükenmişlik arasında pozitif yönlü, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki; özdeşleşme altboyutu ile mesleki tükenmişlik arasında negatif yönlü, düşük düzeyde, anlamlı bir ilişki; içselleştirme alt boyutu ilemesleki tükenmişlik arasında negatif yönlü, orta düzeyde, anlamlı bir ilişki bulunmuştur. İlkokul öğretmenlerininmesleki tükenmişlik algısının örgütsel bağlılık alt boyutlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu; uyum ve özdeşleşmealt boyutlarındaki toplam varyansın ayrı ayrı %7’sini, içselleştirme alt boyutundaki toplam varyansın ise %14’ünüaçıkladığı sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİlkokul Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılıkları ile Mesleki Tükenmişlik Algıları Arasındaki İlişkiArticle12387489110.30831/akukeg.417004391391