Bulut, Ayhan2024-10-042024-10-0420202147-76552149-4622https://doi.org/10.18506/anemon.622609https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/381525http://hdl.handle.net/20.500.12403/4580Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin sanat ve yaratıcılık kavramlarına ilişkingörüşlerini belirlenmektir. Araştırma nitel araştırmaya dayalı tipik durum desenindegerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu çalışmaya gönüllü olarak destek veren 40 okulöncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, okul öncesi öğretmenlerinsanat ve yaratıcılık kavramlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi için geliştirilen görüşme formukullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi ve betimsel analiz yaklaşımı birarada kullanılmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen verilere göre okul öncesi öğretmenlerininöğrenme ortamında sanat ve yaratıcılıkla ilgili faaliyetler olarak, öğrencilerine en çok resim çizmeve boyama etkinlikleri yaptırdıkları belirlenmiştir. Okul öncesi öğretmenleri, öğrenme ortamındauyguladıkları sanatsal faaliyetlerin çocukların yaratıcılıkları üzerinde çoğunlukla, kendi bireyselyeteneklerinin farkına varmalarını sağladığını ifade etmişlerdir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOkul Öncesi Öğretmenlerinin Sanat ve Yaratıcılık Kavramlarına İlişkin AlgılarıArticle8391392010.18506/anemon.622609381525