Değirmenci, Yavuz2024-10-042024-10-0420191302-97032149-9047https://doi.org/10.17494/ogusbd.548265https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/324712http://hdl.handle.net/20.500.12403/4239Bu araştırmanın amacı, ortaöğretimde görev yapan coğrafyaöğretmenlerinin kendi görüş, düşünceleri ve deneyimleridoğrultusunda iyi öğretim anlayışlarının incelenmesidir. Buamaç kapsamında hâlihazırda görev yapan coğrafya öğretmenlerinin iyi ve ektili öğretim anlayışlarının neler olduğu, kendibakış açılarından iyi öğretimi nasıl gördükleri, iyi ve etkili öğretimadına öğrencileriyle ne tür uygulama ve etkinlikler yaptıklarıbelirlenmeye çalışılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerindenolgubilim (fenomenoloji) deseni ile tasarlanan bu araştırmatoplam 14 coğrafya öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmasonucunda elde edilen bulgulara göre, coğrafya öğretmenlerininmevcut öğretim anlayışları öğrenci merkezli, yapılandırmacı veyaparak yaşayarak öğretim yaklaşımı şeklindedir. Ayrıcaöğretmenlerin, iyi öğretimi desteklemek adına genellikleöğrencileri etkin ve aktif kılan uygulamalara yer verdikleri tespitedilmiştir. Bununla birlikte coğrafya öğretmenlerinin öğretimsürecinde geleneksel metotlara da başvurdukları görülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıMatematikEğitimÖzelCoğrafya Öğretmenlerinin İyi Öğretim Anlayışlarının İncelenmesiArticle20Özel Sayı658210.17494/ogusbd.548265324712