Yıldız, TuğbaDeveci, F. Görgün2024-10-042024-10-0420211302-97032149-9047https://doi.org/10.17494/ogusbd.1041294https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/496710http://hdl.handle.net/20.500.12403/4807Bu çalışmada tüketici düşünme stillerinin, COVID-19 risk algısı ve ilgilenim üzerindeki etkisi ile söz konusu iki değişkenin sosyal mesafeye yönelik tutum üzerindeki etkileri tartışılmıştır. Aynı zamanda, COVID-19’a yönelik ilgilenimin COVID-19 risk algısı üzerindeki etkisi ve sosyal mesafeye yönelik tutumun ise değişen alışveriş davranışını ortaya çıkarıp çıkarmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Çevrimiçi anket yönteminin kullanıldığı araştırmanın ana kütlesini, COVID-19 sürecinde alışveriş davranışlarında değişiklikler olduğunu ifade eden 18 yaş ve üzeri tüketiciler oluşturmuştur. 406 katılımcının yer aldığı çalışmanın sonuçlarına göre, yargılayıcı düşünme stili COVID-19 risk algısı ve ilgilenim üzerinde, yönetici düşünme stili ise COVID-19’a yönelik ilgilenim üzerinde etkilidir. Bunun yanı sıra COVID-19’a yönelik ilgilenim COVID-19 risk algısı üzerinde ve söz konusu iki değişken ise sosyal mesafeye yönelik tutum üzerinde etkilidir. Son olarak, sosyal mesafeye yönelik tutumun değişen alışveriş davranışı üzerindeki etkisi olduğu belirlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessCOVID-19 risk algısıCOVID-19 ilgilenimiDeğişen alışveriş davranışıTüketici düşünme stilleriSosyal mesafeye yönelik tutumTüketici Düşünme Stilleri Çerçevesinde COVID-19 Süreci ile Değişen Alışveriş Davranışları Üzerine Bir AraştırmaArticle22251352910.17494/ogusbd.1041294496710