Bilen, ÖmerKaban, Abdullatif2024-10-042024-10-0420202667-5633https://doi.org/10.47844/TurkishStudies.44914https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/408271http://hdl.handle.net/20.500.12403/4296Günümüzde yükseköğretim kurumlarının dijital dönüşüm sürecine girdiği ve bu konuda öğrencilerine dijital okuryazarlık tecrübesi kazandırmak istediği görülmektedir. Bu dönüşümün başarıyla sonuçlanmasına katkı sağlamak amacıyla öğrencilerin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının belirlenmesi ihtiyacı doğmaktadır. YÖK tarafından yapılan pilot uygulamalar, dijital okuryazarlık derslerinden edinilen tecrübelerden faydalanmak için bir fırsat olarak görülmektedir. Bu çalışmada dijital okuryazarlık dersini uzaktan eğitimle alan öğrencilerin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının belirlenmesi ve bağımsız değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, Bayburt Üniversitesinde2018–2019 eğitim–öğretim yılı Bahar yarıyılında dijital okuryazarlık dersini uzaktan eğitimle alan öğrencilere uygulanan e-öğrenmeye yönelik tutum ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 programı kullanılarak analiz edilmiş ve gerekli istatistik sonuçları elde edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda dijital okuryazarlık dersini uzaktan eğitimle alan öğrencilerin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının orta seviyede olduğu sonucuna varılmıştır. Katılımcıların cinsiyetinin, bağlı bulundukları ana bilim dalınınvedijital okuryazarlık dersi ara sınav notunun e-öğrenmeye yönelik tutuma etki ettiği belirlenmiştir. Bu sonucun yanı sıra sınıf düzeyinin ve genel ağırlıklı not ortalamasının tutuma etki etmediği görülmüştür. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda dijital okuryazarlık dersini alacak öğrencilere başka derslerin de uzaktan eğitimle verilebileceği önerisinde bulunulmuştur. Elde edilen sonuçların dijital dönüşüm süreci yaşayan üniversitelere ve dijital okuryazarlık dersi içerik planlayıcılarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDijital Okuryazarlık Dersini Uzaktan EğitimYöntemiyle Alan Öğrencilerin E-Öğrenmeye Yönelik TutumlarııArticle15338940010.47844/TurkishStudies.44914408271