Ağ, AlirızaÇil, Elif2024-10-042024-10-0420192528-95272528-9535https://doi.org/10.26466/opus.584135https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/406565http://hdl.handle.net/20.500.12403/4793Toplam Kalite Yönetimi, teknolojinin ilerlemesiyle birlikte artan rekabet koşullarında, sınırsız ve birbirinden bağımsız olan müşteri ihtiyaç ve gereksinimlerini en iyi şekilde karşılayan, aynı zamanda buişlemleri en az maliyetle yapan bir yönetim felsefesidir. İç denetim ise, işletme kaynaklarının etkin veverimli şekilde kullanılmasına yardımcı olan, bir kuruluşun yapmış olduğu faaliyetleri geliştirmek veyönetim faaliyetlerine değer katmak için yapılan tarafsız, bağımsız bir güvence ve danışmanlık faaliyetidir. Geçmişten günümüze kadar işletmelerin yönetim tarzlarındaki değişiklikler Toplam Kalite Yönetim sisteminin denetim kavramına bakış açısını değiştirmiştir. Denetimler dinamik bir yapıda ve sürekliyenilenerek işletmedeki tüm faaliyetlerin denetimini sağlamaktadır. Çalışmada, tarih boyunca karşılıklıetkileşim içinde olan Toplam Kalite Yönetimi (TKY) ve İç Denetim Sisteminin birbirleri ile olanetkileşimi incelenmiştir. Çalışma sonucunda; İç Denetim Sistemi ve Toplam Kalite Yönetim Sistemininbirbirlerini doğrudan ya da dolaylı şekilde etkiledikleri ve değer kattıkları bunun sonucunda da işletmelerdeki İç Denetim fonksiyonun Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarından kaynaklanan maliyetleridüşürdüğü ve verimliliği artırdığı tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessToplam Kalite Yönetimi Açısından İç Denetimin DeğerlendirilmesiArticle121983100610.26466/opus.584135406565