Kuzey, Memet2024-10-042024-10-0420212528-95272528-9535https://doi.org/10.26466/opus.907263https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/441259http://hdl.handle.net/20.500.12403/4103Sosyal bilgiler dersi, disiplinlerarası bir ders olup, Türkçenin söz varlığı açısından zengin bir içeriğesahip olmasını gerektirmektedir. Söz varlığının öğrencilere kazandırılmasında en önemli materyal derskitaplarıdır. Bu bağlamda ders kitapları Türkçenin söz varlığını yansıtabilmeli ve öğrencilerin kişiselsöz varlıklarını da geliştirici nitelikte olabilmelidir. Bu çalışmanın amacı, 6. sınıf sosyal bilgiler derskitabındaki Türkçenin söz varlığını tespit etmektir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden biri olandoküman incelemesi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri 2018-2019 eğitim öğretimyılında Talim Terbiye Kurulu’nca kabul edilen 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabından elde edilmiştir.Veriler içerik analizi ile çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulardan hareketle 6. sınıfsosyal bilgiler ders kitabında Batı kökenli kelimelerin kullanımın büyük bir çeşitliliğe sahip olduğu, dahaçok Fransızca kökenli kelimelerden oluştuğu, Türkçenin deyim zenginliğinin ders kitabına yansıtıldığıbelirlenmiştir. Öğrencilerin kişisel söz varlığını geliştirebilecek kalıp sözlere, ikilemlere ve farklıdisiplinlere ait terimlere yer verildiği tespit edilmiş olup, disiplinlerarası bir ders içeriğine sahipolmasına rağmen 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında atasözlerine neredeyse hiç yer verilmediğisonucuna varılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDers kitabısöz varlığı unsurlarısosyal bilgiler ders kitaplarısöz varlığısosyal bilgiler6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabında Türkçenin Söz VarlığıReview Article18413302332810.26466/opus.907263441259