Kaya, MetinBoyraz, Celal2024-10-042024-10-0420212148-75102148-7758https://doi.org/10.17556/erziefd. 731656https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/523984http://hdl.handle.net/20.500.12403/4134Bu çalışmada okul bağlılığı ile akademik başarı arasındaki ilişkiyi inceleyen araştırma\rbulgularının sentezlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmanın amacı nicel araştırmaların bulgularını\rsentezlemek olduğundan meta analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmanın verilerine ERIC,\rAkademic Search Complete, Education Source ve Scopus veri tarama tabanlarından erişilmiştir.\rVeriler 2008-2019 yılları arasını kapsamaktadır. Araştırmaların seçimi için bir dizi ölçüt\rgeliştirilmiştir. Bu çalışmanın ölçütlerini karşılayan toplam 55 temel araştırma analize dahil\redilmiştir. Bu çalışmada analiz birimi olarak araştırmaların ürettiği serbest etki büyüklükleri\rtercih edilmiştir. Toplam 150 etki büyüklüğü analiz edilmiştir. İstatistiksel analizler, rastlantısal\retkiler modeli altında yürütülmüştür. CMA 2.2. paket programı ile etki büyüklükleri\rhesaplanmıştır. Her bir bağımsız araştırmanın etki büyüklüğü olarak Pearson korelasyon\rkatsayısı (r=ES) tercih edilmiştir. Araştırma sonucunda okul bağlılığının öğrencilerin akademik\rbaşarısını zayıf düzeyde ve pozitif yönde etkilediği gözlenmiştir. Ayrıca araştırmada kullanılan\rölçek türü, ölçülen akademik alan ve bağlanma boyutları moderatörlerine göre etki büyüklerinin\rdağılımın farklılaştığı bulgulanmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAkademik Başarı ve Okul Bağlılığı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Bir Meta Analiz ÇalışmasıArticle23114816510.17556/erziefd. 731656523984