Tutkun, CansuDinçer, Çağlayan2024-10-042024-10-0420191307-10762687-3281https://doi.org/10.35675/befdergi.467864https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/354912http://hdl.handle.net/20.500.12403/4705Bu çalışmada Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi- Derecelendirme Ölçeği, (3-5 yaş okulöncesi versiyonu) öğretmen formunun geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılmasıamaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini, farklı okul öncesi eğitim kurumlarına devameden 3-5 yaş grubunda 305 çocuğun öğretmeni (n=28) oluşturmaktadır. Verilerin analizindekapsam geçerliği, doğrulayıcı faktör analizi, test tekrar test güvenirliği ve iç tutarlılıkkatsayısı (Cronbach alfa) hesaplanmıştır. Kapsam geçerliğinin belirlenmesinde 5 uzmandangörüş alınmış ve ölçekte yer alan 76 maddenin de ölçekte kalması yönünde karar verilmiştir.Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin 76 madde ve 12 faktörlü yapısının toplananverilerle genel olarak uyum sağladığı belirlenmiştir. Ölçeğin iç tutarlılık katsayılarının .70 ile.86 arasında değiştiği görülmüştür. Bu sonuçlar Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi-Derecelendirme Ölçeği (3-5 yaş okul öncesi versiyonu) Öğretmen Formunun Türkiye’dekiçocukların sosyal becerilerini değerlendirmede geçerli ve güvenilir bir araç olduğunugöstermiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal Beceri Geliştirme Sistemi- Derecelendirme Ölçeği (3-5 Yaş Okul Öncesi Versiyonu) Öğretmen Formu: Geçerlik ve Güvenirlik ÇalışmasıArticle142830132310.35675/befdergi.467864354912