Bilgin, YusufYılmaz, Eda Nur2024-10-032024-10-032021https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5Sgvlggx-omGpJr19dxk_o5q4-4uGqvPsa4x3I7QsW9hQWY0k2http://hdl.handle.net/20.500.12403/2581Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim DalıBu araştırmanın amacı, sosyal medya pazarlama aktivitelerinin üniversitelerin kurumsal imajına ve öğrenci memnuniyetine etkisini incelemektir. Araştırmanın diğer amacı ise üniversitelerde kurumsal imajın öğrenci memnuniyeti üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanın evrenini, İstanbul'da bulunan 55 vakıf üniversitesinde eğitim gören ve üniversitelerin Facebook, Twitter ve Instagram sosyal medya hesaplarını aktif olarak takip eden öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada nicel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada, kotalı örneklem yöntemi kullanılmış ve 1072 üniversite öğrencisinden çevrimiçi anket yöntemi kullanılarak veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS ve Yapısal Eşitlik Modellemesi aracılığı ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, sosyal medya pazarlama aktivitelerinin kurumsal imaj ve öğrenci memnuniyeti üzerinde etkili olduğu saptanmıştır. Buna ek olarak, kurumsal imajın öğrenci memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Üniversite kurumsal imajı üzerinde en belirgin etki oluşturan sosyal medya pazarlama aktivitelerinin ağızdan ağıza iletişim ve güncellik olduğu belirlenmiştir. Ayrıca sosyal medya pazarlama aktivitelerinden güncellik boyutunun öğrenci memnuniyetini en fazla etkileyen boyut olduğu tespit edilmiştir.The main purpose of this research is to examine the effect of social media marketing activities on the corporate image of universities and student satisfaction. Another aim of the research is to examine the effect of university image on student satisfaction. The population of the research consists of students studying at 55 foundation universities in Istanbul and actively following the Facebook, Twitter and Instagram social media accounts of the universities.The quantitative method was used in the research. In the study, the quota sampling method was used and data was obtained from 1072 university students using the online survey method. The data obtained has been analyzed through SPSS and Structural Equality Modeling. As a result of the analysis, it was determined that social media marketing activities were effective on university image and student satisfaction. In addition, it has been determined that university image has a significant effect on student satisfaction. Moreover, the results of the analysis show that the social media marketing activities that have the most significant impact on the university image are word of mouth and timeliness. In addition, the timeliness among social media marketing activities has been determined as the dimension that affects student satisfaction the most.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeBusiness AdministrationÜniversitelerde sosyal medya pazarlama aktivitelerinin kurumsal imaj ve öğrenci memnuniyetine etkisiThe effect of social media marketing activities on corporate image and student satisfaction in universitiesMaster Thesis1103702500