Ergen, YusufBoyraz, CelalBatmaz, OnurKansu, Ceren Çevik2024-10-042024-10-0420201300-88112147-9844https://doi.org/10.24106/kefdergi.3425https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/388548http://hdl.handle.net/20.500.12403/4961Bu çalışmanın amacı, zihinsel imaj oluşturmaya dayalı öğretimin ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunuanlama becerilerine etkisini belirlemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test karşılaştırmagruplu yarı deneysel model temel alınarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2017-2018 öğretim yılı güzdöneminde Bayburt ili merkezindeki sosyo-ekonomik düzeyi orta seviyede olan devlet ilkokullarının üçüncü sınıflarındaöğrenim gören öğrencilerden seçilen, deney ve karşılaştırma grubu şeklinde atanan toplam 37 öğrencidenoluşmaktadır. Bu araştırmada veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen bilgilendirici ve öyküleyici metinlerdenoluşan iki adet okuduğunu anlama testi aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada, zihinsel imaj oluşturmaya dayalı öğretimalan ve almayan ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin hem öyküleyici hem de bilgilendirici metin son test puanları arasındaanlamlı bir farkın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessZihinsel İmaj Oluşturmaya Dayalı Öğretimin Okuduğunu Anlama Becerisine EtkisiArticle281728110.24106/kefdergi.3425388548