Maden, Sedat2024-10-042024-10-0420211305-2020https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/491926http://hdl.handle.net/20.500.12403/4532Araştırmada, Türkçe ile Türk dili ve edebiyatı ders kitapları arasında metin türü ve yazarları bakımından bir devamlılık ilişkisinin olup olmadığının ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Çalışmada iki derse ait ders kitapları incelendiğinden nitel araştırma modellerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Doküman incelemesi modeline uygun olarak araştırmada Türkçe ile Türk dili ve edebiyatı ders kitapları taranmıştır. Amaç doğrultusunda ulaşılan veriler kategorilere ayrılmış ve anlamlandırılmıştır. Çalışmanın veri kaynağında, 2018 yılında yenilenmiş ortaokul Türkçe ve lise Türk dili ve edebiyatı ders kitapları yer almıştır. Ders kitaplarındaki metinlerin tür ve yazarlarına dair unsurlar içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda; şiir, hikâye ve tiyatro türünün 5. sınıftan, makale türünün ise 6. sınıftan 12. sınıfa kadar düzenli olarak devam ettiği belirlenmiştir. Türkçe ve Türk dili edebiyatı ders kitaplarında en fazla yer verilen türün şiir olduğu tespit edilmiştir. Türkçe ve Türk dili ve edebiyatı ders kitaplarındaki metinlerin çoğunluğu tek yazarlıdır. Ortaokul ve lise ders kitaplarında en çok Ahmet Hamdi Tanpınar’dan metinlere yer verildiği ardından Attila İlhan, Faruk Nafiz Çamlıbel, Ziya Osman Saba’nın geldiği görülmüştür. Bununla birlikte toplam 27 yazarın hem ortaokul hem de lise ders kitaplarında metinlerinin bulunduğu ortaya konulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMetin Türü ve Yazar Tercihleri Bağlamında Türkçe ile Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitapları Arasındaki İlişkArticle182734764491926