Esmer, Yusuf2024-10-042024-10-0420201301-370Xhttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/439209http://hdl.handle.net/20.500.12403/4581Okullar eğitim ve öğretim hizmetinin sunulduğu örgütlerdir. Dolayısıyla okulların birey, devlet ve toplumiçin önemli konuma sahip oldukları söylenebilir. Bu bağlamda okulların kaliteli eğitim ve öğretimhizmetinde bulunmaları gerekmektedir. Bir okulun eğitim ve öğretim hizmet sunumunun kalitesinietkileyen faktörlerin başında liderlik ve motivasyon gelmektedir. Okullarda yöneticilerin sergiledikleriliderlik davranışları çalışanların motivasyonunu olumlu/olumsuz etkileyerek okulun başarısına etkietmektedir. Bu çalışmada Sinop ili örneğinden hareketle okul yöneticilerinin liderlik yönelimlerininbelirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada okul yöneticilerinin görev yönelimli liderler veya insan yönelimliliderler olup olmadıkları ve bu liderlik davranışları arasındaki ilişki durumu araştırılmıştır. Bu amaçdoğrultusunda 58 ilköğretim ve ortaöğretim okul müdüründen anket tekniği kullanılarak veritoplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda okul yöneticilerinin hem görev yönelimli hem de insanyönelimli liderler oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca okul yöneticilerinin görev yönelimli liderlikdavranışları ile insan yönelimli davranışları arasında orta düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir ilişkininolduğu anlaşılmıştır. Genel olarak, okul yöneticilerinin liderlik yönelimlerinin oldukça yüksek düzeydeolduğunu söylemek mümkündür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOKUL YÖNETİCİLERİNİN LİDERLİK YÖNELİMLERİNİN BELİRLENMESİ: SİNOP İLİ ÖRNEĞİArticle241231241439209