Altun, TanerFiliz, Tunahan2024-10-042024-10-0420202630-6301https://doi.org/10.24315/tred.537847https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/414160http://hdl.handle.net/20.500.12403/4692Bu araştırmada, sınıfında özel gereksinimli öğrenci bulunansınıf öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaptıklarıuygulamalar ve karşılaştıkları güçlüklerin incelenmesiamaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durumçalışması çerçevesinde şekillendirilmiş olup, verilerintoplanmasında hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşmeformalarından yararlanılmıştır. Amaçlı örneklemeyöntemlerinden olan kolay ulaşılabilir örnekleme yoluylaulaşılabilen sınıfında özel gereksinimli öğrenci bulunan 10 sınıföğretmeni ile çalışma yürütülmüştür. Veriler yarı-yapılandırılmışgörüşme tekniğiyle elde edilmiştir. Bu veriler içerik analizinetabi tutularak çözümlenmiştir. Veri analizi sürecinde NVivo 9.0programından yararlanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda,elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin özel gereksinimliöğrencilerle ilgili bilgi düzeylerinin yetersiz, ilgili konuda veliöğretmen işbirliğinin zayıf ve öğretmenlerin bu güçlüklere çözümgetirme noktasında yeterli desteği alamadıkları tespit edilmiştir.Ayrıca sınıf öğretmenlerinin bu öğrencileri belirleyebildikleri,aileleriyle gerekli iletişimi kurduğu ve bu çocukların sosyalortamlarda desteklenmesi ve akranları tarafından kabulü içinçalışmalar yaptığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte sınıföğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde öğretiminbireyselleştirilmesi anlamında öğretim sürecinde bir takımuygulamalar yaptıkları, uygulamalarda bazı sorunlarlakarşılaştığı ve bu sorunların üstesinden gelebilmek için destekaldığı da ifade edilmiştir. Çalışmanın sonunda sınıföğretmenlerinin özel gereksinimli çocuklara daha kaliteli eğitimvermelerine yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSınıf Öğretmenlerinin Özel Gereksinimli Öğrencilerin Eğitimine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesiArticle10112210.24315/tred.537847414160