Yıldırım, GürkanKaraman, Selçuk2020-01-262020-01-2620182147-19082147-1908http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprd056TXhNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12403/1582Günümüzdee-kitapvetabletbilgisayarteknolojilerindebirbirleriiledoğruorantılıolarakkaydadeğergelişimleryaşanmaktadır.Buteknolojilerkendilerineeğitimortamlarındasıklıklayerbulmaktadır.Ülkemizdedebuyöndeolumlugelişmeleryaşanmaktadır.Buaçıdanbakıldığındaöğrenmeortamlarındakullanımıgüngeçtikçeyaygınlaşanmevcutteknolojilerinkullanımınıntestedilmesivekullanıcıgörüşlerininderinlemesineincelenmesiönemligörülmektedir.Buçalışmakapsamındatabletbilgisayarlarayönelikhazırlanane-kitaplariçingeliştirilenvideoögelerininderssonlandırıcıolarakuygulanmasındakullanıcıgörüşlerininbelirlenmesiamaçlanmıştır.Bubağlamdaçalışmakapsamındatasarımtabanlıaraştırmayöntemitercihedilmiştir.ÇalışmagrubunuAtatürkÜniversitesiAçıköğretimFakültesiSosyalHizmetBölümünekayıtlıyaklaşık8001.sınıföğrencisiarasındanamacauygunolarakseçilen22katılımcıoluşturmaktadır.Ancakilkdöngüdensonraikikatılımcınınayrılmasıile11erkekve9kızolmaküzeretoplam20katılımcıileçalışmayadevamedilmiştir.Çalışmadaveritoplamaaracıolaraknitelveritoplamaaraçlarındanolanyarıyapılandırılmışgörüşmeformlarıkullanılmıştır.Katılımcılarlayapılangörüşmelerinanalizindetümevarımcıbiryöntemolaniçerikanaliziyöntemikullanılmıştır.Çalışmadaöğrenenlerdersinözetkısmındavideoögelerininkullanılmasıgerekligörmektedir.Ancaközetkısmındavideokullanımındavideotürünün,içeriktekullanılanvideosayısınınvekapsamınındaetkiliolduğugörülmektedir.Öğrenenlerözetkısmındavideoögelerininkullanılmasınıntekrar,kalıcılık,özetleme,eksikleritamamlamaveöğrenmeyidesteklemeaçılarındanetkiliolduğubelirtilmiştir.Konuanlatımıiçindefazlavideokullanımınınözettevideokullanımınayönelikgörüşleriolumsuzetkilediğidüşünülmektedir.Tabletbilgisayarlarayönelikgeliştirilene-kitaplardaderssonlandırıcıolarakvideoögelerininkullanımındavideotürüvevideosayısıetkiliolmaklabirliktedersinözetkısmındakonununkısacaanlatıldığı,önemlinoktalarınbelirtildiğivesonrakiçalışmalarıkolaylaştıracaközetvideolarınhazırlanmasınınönemliolduğusöylenebilir.Today,significantimprovementsareexperiencedine-bookandtabletcomputertechnologiesasindirectproportiontoeachother.Thesetechnologiesareoftenfoundplacefortheirselvesineducationalenvironments.Positivedevelopmentsinthisdirectionarealsoexperiencedinourcountry.Fromthispointofview,theuseofexistingtechnologiesthatarebecomingincreasinglywidespreadinlearningenvironmentsandanalysingofuseropinionsindepthisconsideredsignificant.Withinthescopeofthisstudy,itwasaimedtobedeterminedtheuseropinionsabouttheapplicationofvideotextsdevelopedfore-bookspreparedfortabletcomputersaslessonfinalizer.Inthiscontext,designbasedresearchmethodwaspreferredwithinthescopeofthestudy.Thestudygroupconsistsof22participantsselectedfromapproximately800firstgradestudentsenrolledintheSocialServicesDepartmentofAtatürkUniversityFacultyofOpenUniversity.However,afterthefirstcycle,itwascontinuedtostudywithatotalof20participants,11boysand9girlsbecauseofthat2ofparticipantshadleft.Semi-structuredinterviewformsfromqualitativedatacollectiontoolswereusedasadatacollectiontoolinthestudy.Contentanalysismethod,whichisaninductivemethod,wasusedintheanalysisoftheinterviewswiththeparticipants.Inthestudy,learnersdeemnecessarythatvideotextsinthesummarypartofthelessonshouldbeused.However,thesortofvideo,thenumberofvideousedinthecontentandthescopeofvideoareseentobeeffectiveinthesummarysectionoftheusingofvideo.Thelearnersnotedthattheusingofvideotextsinthesummarysectioniseffectiveintermsofrepetition,persistency,summarization,completionofmissingandsupportingoflearning.Itisthoughtthattheexcessiveusingofvideointhelecturingnegativelyaffectstheviewsonvideouse.Inthee-booksdevelopedfortablets,while,thevideotypeandnumberofvideosareeffectiveintheusingofvideotextsasalessonfinalizer,itcanbesaidthatpreparingshortvideoswhichbrieflydescribethesummaryofthelesson,highlightimportantpointsandmakesubsequentstudieseasierareimportant.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıTABLETBİLGİSAYARLARAYÖNELİKGELİŞTİRİLENE-KİTAPLARDADERSSONLANDIRICIOLARAKVİDEOÖGELERİNİNKULLANIMI:BİRTASARIMTABANLIARAŞTIRMATHEUSINGOFVIDEOFILESASALESSONFINALIZERINTHEE-BOOKSDEVELOPEDFORTABLETS:ADESIGN-BASEDRESEARCHArticle81297319290731