Tutkun, CansuDinçer, Çağlayan2024-10-042024-10-0420201301-37182458-8342https://doi.org/10.30964/auebfd.483511https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/372366http://hdl.handle.net/20.500.12403/4706Bu araştırmada Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi-Derecelendirme Ölçeği Okul ÖncesiVersiyonu Aile Formunun geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılması amaçlanmaktadır.Araştırmanın çalışma grubunu, okul öncesinde farklı eğitim kurumlarına devam eden 3-5 yaşgrubundaki 325 çocuğun anne (n = 226) ve babası (n = 99) oluşturmaktadır. Verilerin analizindekapsam geçerliği, doğrulayıcı faktör analizi, test tekrar test güvenirliği ve iç tutarlık katsayısı(Cronbach Alfa) hesaplanmıştır. Kapsam geçerliğinin belirlenmesinde beş uzmandan görüşalınmış ve ölçekte yer alan 79 maddenin de ölçekte kalması yönünde karar verilmiştir.Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları, ölçeğin 79 madde ve 12 faktörlü yapısının toplananverilerle genel olarak uyum sağladığını oraya koymuştur. Ölçeğin Cronbach Alfa katsayılarının.70 ile .83 arasında değiştiği görülmüştür. Bu sonuçlar Türkiye’deki çocukların sosyalbecerilerini değerlendirmede Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi-Derecelendirme Ölçeği OkulÖncesi Versiyonu Aile Formunun geçerli ve güvenilir bir araç olduğunu göstermiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal Beceri Geliştirme Sistemi-Derecelendirme Ölçeği Okul Öncesi Versiyonu Aile Formu: Geçerlik ve Güvenirlik ÇalışmasıArticle53118520810.30964/auebfd.483511372366