Konu "Eğitim Araştırmaları" için TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 71, listelenen: 1-20
-
5E Modelinin 6. Sınıf Dil Bilgisi Öğretiminde Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi
(2017)Dil bilgisi öğretiminde öğrencinin aktif bir öğrenme gerçekleştirmesini hedefleyen bu çalışmada özellikle fen alanında denenmiş ve başarılı sonuçlar elde edilmiş 5E öğretim modelinin dil bilgisi öğretiminde öğrencilerin ... -
Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecinin Aday ve Danışman Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri Kapsamında Değerlendirilmesi: Bir Karma Yöntem Çalışması
(2017)Bu çalışmanın amacı, mevcut aday öğretmen yetiştirme sürecini aday ve danışman sınıf öğretmenlerinin görüşleri kapsamında, nitel ve nicel verileri birlikte kullanarak değerlendirmektir. Çalışma karma araştırma yaklaşımlarına ... -
Akran Öğretimi Tekniğinin 6. Sınıf Öğrencilerinin Vücudumuzdaki Sistemler Ünitesine Yönelik Başarı Düzeylerine Etkisi
(2018)Bu araştırmanın amacı, akran öğretimi tekniğinin 6. sınıf öğrencilerinin fen bilgisidersindeki akademik başarı düzeyleri üzerinde etkisinin olup olmadığının incelenmesidir.Araştırma ön test - son test kontrol gruplu yarı ... -
Bitişik Eğik Yazı Yazma Süreçlerinin Beceri ve Görüşler Bağlamında İncelenmesi: Birinci Sınıf Öğretmenleri Örneği
(2017)Bu çalışmanın amacı ilkokulda görev yapmakta olan ve bitişik eğik yazı (BEY) öğretim faaliyeti yürüten sınıf öğretmenlerinin BEY yazma süreçlerini ve bu süreçle ilgili görüşlerini özel alan bilgisi kapsamında incelemektir. ... -
BİR GEZGİNİN GÖZÜNDEN 1950’LERİN BAŞINDA HATAY
(2018)Bu çalışmada, Erzurum’da çıkan 1953 tarihli Hakimiyet gazetesinde yayınlanan bir yazı dizisinden hareketle, 1950’lerin Hatay’ı anlatılmaya çalışılacaktır. “Hatay Notları” adlı bu yazı dizisi, Muzaffer Yenen tarafından ... -
Cebirsel İspat Yapma Sürecinin Bilişsel Açıdan İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması
(2019)Bu çalışma ortaöğretim matematik öğretmenleri ve öğretmenadaylarının cebirsel ispatları yapma süreçlerini bilişsel açıdanincelenmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada karma araştırmayöntemlerinden açıklayıcı ardışık desen ... -
Conformité des pratiques d’évaluation des enseignants de «sciences et technologie» avec les programmes officiels
(2013)Eğitim ve öğretim alanında yapılan çalışmalar Türk eğitim sisteminde bir reformu gerekli kılmış ve buna bağlı olarak 2005 yılından itibaren öğretim programları güncellenmiştir. Bu programlar yeni bir öğrenme yaklaşımı ve ... -
CUMHURBAŞKANLIĞI HÜKÜMET SİSTEMİ TOPLUMSAL ALGISININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ
(2018)16 Nisan 2017 tarihinde kabul edilen anayasa değişikliği ileTürkiye’de yeni bir yönetim sistemi olan Cumhurbaşkanlığı HükümetSistemine geçişin önü açılmıştır. Referandumun ardından bazı muhalefetpartileri, 2019 seçimlerini ... -
ÇEVRE VERGİLERİ İLE BÜYÜME ARASINDAKİ İLİŞKİ: TÜRKİYE ÜZERİNE BİR ANALİZ (1994 – 2014)
(2018)Bu çalışmada, çevresel sorunların önlenmesinde etkili bir yönetimaracı olan çevre vergileri ve büyüme arasındaki ilişki araştırılmıştır.Literatürde çevre vergileri ve büyüme arasındaki ilişkilere farklı açılardanbakıldığında, ... -
“DALYAN” KELİMESİNİN KÖKENİ ÜZERİNE
(2017)Türkçede farklı kaynaklardan gelen iki dalyan kelimesi vardır. Bazı kaynaklarda bu seste? kelimelerin aynı kelime olduğu savunulmu?, bazı çalı?malarda ise bu kelimelerin farklı kaynaklardan geldiği belirtilmi?tir. Etimolojik ... -
Development of Teacher Academic Optimism Scale: The Validity and Reliability Study
(2018)The study aims to develop a valid and reliable academic optimism scale that can beused to determine teachers’ academic optimism levels. The study was conductedthrough a total number of 404 primary school teachers who worked ... -
Drama Yöntemİyle Toplama İşlemi: İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinden Yansımalar
(2016)Bu çalışmada; ilkokul birinci sınıf düzeyinde yapılan toplama işlemi ile ilgili bazı kavramların öğretiminde drama yöntemi kullanılmış ve bu öğretim süresince öğrencilerden elde edilen veriler ayrıntılı bir şekilde ... -
The Effect of Dynamic Geometry Software and Physical Manipulatives on Candidate Teachers' Transformational Geometry Success
(2015)This study aims to investigate the effects of using Dynamic Geometry Software (DGS) Cabri II Plus and physical manipulatives on the transformational geometry achievement of candidate teachers. In this study, the semiexperimental ... -
Effects Of Context Based Learning On Students' Achievement and Attitudes In Biology
(2015)Bu çalışmanın amacı, biyoloji öğretiminde yaşam temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin başarılarına ve tutumlarına etkilerini araştırmaktır. İlköğretim sınıf öğretmenliği bölümünden seçilen 41 kişilik deneysel gurupta ... -
EĞİTİM BİLİMLERİ ALANI BİLİMSEL YAYIN PERFORMANSI: G-20 ÜLKELERİ VE TÜRKİYE
(2018)Bu çalışmanın amacı, Türkiye ve diğer G-20 ülkelerinin eğitimbilimleri alanındaki bilimsel yayın performansını bibliyometrik verilerışığında karşılaştırmalı olarak incelemektir. Çalışma durum çalışmasıdeseninde tasarlanmıştır. ... -
Enerji Dönüşümü Kavramının Farklı Öğrenim Seviyelerinde Öğrenilme Durumunun Araştırılması
(2012)Bu araştırmanın amacı; ilköğretim, ortaöğretim ve üniversite seviyelerindeöğrenim gören öğrencilerin enerji dönüşümü kavramını anlama düzeylerini vemevcut kavram yanılgılarını belirlemektir.Bu araştırmada gelişimci araştırma ... -
Examination of Main Trends in Geographical Education Research in Turkey
(2018)The main purpose of the present study is to examine the main tendencies of the articles published in thefield of geography education between the years of 2008 and 2018 in Turkey. Within the scope of thispurpose, this study ... -
An Example for The Effect of 5E Model on the Academic Achievement of Students: In The Unit of "Force and Motion"
(2013)The aim of this study is to compare the effectiveness of 5E model and teaching method and models suggested by course books developed based on Science and Technology teaching program and approved by Ministry of Education ... -
Farklı Okuma Yeteneklerindeki Öğrencilere Kelime Anlamlarının Öğretimi: Bağlam Temelli Öğretimin Okuduğunu Anlama Üzerinde Kontrollü Bir Değerlendirmesi
(2017)Bu çalışmada, sosyal bilgiler dersinde bağlam temelli kelime öğretiminin farklılaşan okuma becerilerindeki yedinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama performansları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Katılımcıların ... -
Farklı Öğretmenlik Programına Devam Eden Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Algıları
(2017)Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseniyle tasarlanan bu araştırma, Eğitim Fakültesi 1. ve 4. Sınıf öğrencileriyle pedagojik formasyon alan öğrencilerin öğretmenliğin uzmanlık gerektiren bir meslek olup olmadığına ...