Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Tüketicinin korunmasında tüketici bilinç düzeyinin önemi: Hane halkları üzerine bir uygulama
(2011)
Rekabetçi bir piyasanın oluşması ve tüketicilerin korunmasında bilginin ve yasal düzenlemelerin önemi her geçen gün artmaktadır. Bir bireye veya topluma bir hakkın tanınması kadar, o hakkın varlığının bilinmesi ve ...
İmalat Sektöründe İnovasyon Uygulamaları: TRA1 Düzey 2 Bölgesinde Bir Araştırma (*)
(2015)
Özet: İnovasyon küresel pazar koşullarında stratejik öneme sahip bir rekabet aracı- dır. Küresel rekabet işletmeleri bir yandan müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak yeni ürünler geliştirirken diğer yandan süreç ve pazarlama ...
Sağlık hizmetleri talebi: Erzurum ilinde bir araştırma
(2012)
Sağlık hizmetleri sektörü gelişme potansiyeli geniş olan bir sektördür. Her bireyin sağlık hizmetleri ile karşılaşma ihtimalinin yüksek olması, sağlık hizmetlerine ayrılan kaynakların toplumsal refah için kullanılan ...
Türk otomotiv sektöründe yoğunlaşma: Binek ve hafif ticari araçlar üzerine bir uygulama
(2011)
Yoğunlaşma bir sektördeki üretim ve fiyatın az sayıda firma tarafından kontrol edilmesidir. Endüstride faaliyet gösteren firma sayısı ve büyüklüğü yoğunlaşma düzeyinin oluşmasında önemli faktörlerdir. Piyasadaki yoğunlaşma ...
Bilgi ve iletişim teknolojileri talebi: Bir uygulama
(2012)
Bilgi ve iletişim teknolojileri giderek artan bir şekilde günlük yaşama nüfuz etmektedir. Tüm iktisadi karar birimlerinin iktisadi davranışlarını önemli ölçüde etkileyen bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılması her ...
Sosyo - ekonomik dönüşüm sürecinde üniversitelerin rolü ve yöre halkının üniversite’den beklentileri ile ilgili bir uygulama
(2011)
Kuruldukları bölgede ekonomik kalkınmayı teşvik eden Üniversiteler aynı zamanda toplumun sosyo-kültürel yapısı üzerinde de çeşitli etkilerde bulunmaktadırlar. Üniversiteler, farklı kültürel özelliğe sahip olan öğrencileri ...