Ara
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
Ülke Kredi Notlarının Makine Öğrenme Algoritmaları ile Tahmini
(2019)
Amaç – Bu çalışmanın temel amacı makine öğrenme algoritmalarından yapay sinir ağları, sinirsel bulanık mantık denetim ve destek vektör makinelerinin ülke kredi notu tahminindeki başarılarını araştırmaktır.Yöntem – Araştırma ...
Yeniliğin Belirleyicileri: Yatay Kesit Veri Analizi
(2017)
Bu çalışmada, küresel rekabet raporunda incelenen ülkelere ait yenilik istatistikleri kullanılarak rekabet, Gayri safi yurtiçi hâsıla (GSYH), iş gücü piyasasının etkinliği, patent uygulamaları ve teknolojiye hazırlık düzeyi ...
VOLATİLİTENİN MODELLENMESİ VE ANFIS MODEL İLE BIST100 GETİRİ TAHMİNİ
(2018)
Hisse senedi piyasası volatilitesi finans literaturunde önemli bir konu olarak ele alınmakta ve herhangi bir menkul kıymetin fiyatında meydana gelen ani değişkenlik olarak tanımlanmaktadır. Volatilite, ortaya çıkabilecek ...
İYİ YÖNETİŞİM İLKELERİ BAĞLAMINDA KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU: KAMU GÖREVLİLERİ ALGISI
(2018)
Günümüzde bireyin yönetim karşısında kazandığıhaklardan biri iyi yönetişim hakkıdır. İyi yönetişimilkelerinin tesis edilmesi için Kamu DenetçiliğiKurumu’nun kurulması, yönetimin iyi niyetli biradımıdır. Nitekim Kamu ...
YAPAY SİNİR AĞLARI VERİ ÖN İŞLEMESİ: ZAMAN SERİSİ TAHMİNLEMESİ İÇİN GEREKLİ MİDİR?
(2017)
Yapay sinir ağları zaman serisi tahmini problemlerinin çözümünde sıklıkla kullanılan modellerdir. ARMA veya ARIMA gibi geleneksel zaman serisi tahmin modelleri ile karşılaştırıldıklarında da bazı avantajlara sahiptirler. ...
EVALUATIONING LEADERSHIP STYLES WITHIN THE SCOPE OF RENSIS LIKERTS SYSTEM-4 MODEL BY USING FUZZY AHP APPROACH1
(2015)
Liderlik ve liderlik süreci, başarıya giden yolda örgütler için çok önemli faktörlerdir. Özellikle günümüz dünyası, tüm alanlardaki örgütler arasında şaşırtıcı mücadelelerle karşı karşıya kaldığından, şimdiki örgütler ...
Pazarlama Kaynaklarına En Uygun Rekabetçi Pazarlama Stratejisinin Belirlenmesi: Kış Turizmi Otellerine Yönelik Bir Uygulama
(2015)
şletmelerin rekabet avantajı elde etmelerinde, sahip oldukları pazarlama kaynakları belirleyici olmaktadır. Buradan hareketle bu çalışmada, kış turizmi kapsamında faaliyet gösteren otel işletmelerinin sahip oldukları ...