Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBattal, Fetullah
dc.contributor.authorYazıcı, Sinan
dc.contributor.authorÇınar, Ertuğrul
dc.contributor.authorKılıçaslan, Şenol
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:36Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:36Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.14291
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBek5UazRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1309
dc.description.abstractCorporate social responsibility has become a concept that hasbeen taken into consideration in our country towards the end of1980s.While the studies on the subject were first in the field of privatesector, the mission and vision determination task of the institutions inthe public sector has become mandatory since the beginning of the2000s.The purpose of these practices is that the private sector and thepublic sector are aware of the responsibility of the stakeholders. Thus,these organizations will ensure their sustainability by takingresponsibility for both employees and their environment. Therefore,companies will have the opportunity to create a strategic competitiveadvantage in the medium and long term in the global competitionenvironment. Today, various practices related to corporate socialresponsibility are also common.This research was carried out on the students and employeesattending a university in the Eastern Black Sea Region. The aim of thisstudy is to examine the effects of corporate social responsibilityperceptions on corporate perception and dimensions (Emotional Attractiveness, products and services, Vision and Leadership,Workplace environment, social and environmental responsibility,financial performance).As a result of the survey conducted on a total of 328 participants,it was observed that the perceptions of the students and theiremployees regarding the increase of corporate social responsibilityincreased significantly and in the same direction and this relationshipwas very strong. On the other hand, participants perceived social andenvironmental responsibility as more meaningful than other corporatereputation dimensions. Vision and leadership are perceived as leastsignificant in terms of corporate reputation. There were also significantdifferences between age, gender, seniority, education level anddepartmental perceptions.en_US
dc.description.abstractKurumsal sosyal sorumluluk, ülkemizde 1980’li yılların sonundanitibaren dikkate alınan bir kavram haline gelmiştir. Konuyla ilgiliçalışmalar özel sektörde ilk sırada yer bulurken, kamu sektöründekikurumların misyon ve vizyon belirleme görevi 2000’lerin başından berizorunlu hale gelmiştir.Bu uygulamaların amacı, özel sektörün ve kamu sektörününpaydaşların sorumluluğunun farkında olmasıdır. Böylelikle, buorganizasyonlar hem çalışanlar hem de çevreleri için sorumluluk alaraksürdürülebilirliklerini sağlayacaktır. Bu nedenle, şirketler küreselrekabet ortamında orta ve uzun vadede stratejik bir rekabet avantajıyaratma fırsatına sahip olacaklardır. Günümüzde kurumsal sosyalsorumuluk ile ilgili çeşitli uygulamalara da çok sık rastlanmaktadır.Bu araştırma, Doğu Karadeniz Bölgesi'nde bir üniversiteye devamedenöğrencilervebuüniversiteninçalışanlarıüzerindegerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı, kurumsal sosyal sorumlulukalgılarının kurumsal algı ve boyutlar üzerindeki etkilerini (DuygusalEtkililik, ürün ve hizmetler, Vizyon ve Liderlik, İşyeri ortamı, sosyal veçevresel sorumluluk, finansal performans) incelemektir.Toplam 328 katılımcı üzerinde yapılan anket sonucunda,öğrencilerin ve çalışanlarının kurumsal sosyal sorumluluğun artmasınailişkin algılarının anlamlı ve aynı yönde arttığı ve bu ilişkinin çok güçlüolduğu görülmüştür. Öte yandan, katılımcılar sosyal ve çevreselsorumluluğu diğer kurumsal itibar boyutlarından daha anlamlı olarakalgılamıştır. Vizyon ve liderliği kurumsal itibar açısından en az anlamlıolarak algılılamıştırlar. Ayrıca çalışılan yaş, cinsiyet, kıdem, eğitimdüzeyi ve bölüm algıları arasında anlamlı farklar olduğu dagözlemlenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.isversionof10.7827/TurkishStudies.14291en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectBelge Yönetimien_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectRadyoen_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.titleTHE RELATIONSHIP BETWEEN CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY AND CORPORATE REPUTATIONen_US
dc.title.alternativeKURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK VE KURUMSAL İTİBAR İLİŞKİSİen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue30en_US
dc.identifier.startpage75en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster