Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAltuntaş, Serkan
dc.contributor.authorYener, Engin
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:36Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:36Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1303-099X
dc.identifier.issn2651-3021
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJMk16VTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1313
dc.description.abstractSağlık hizmetlerinin kalitesini arttırmak için yaratıcı problem çözme teorisi (TRIZ) ve hizmet kalitesi ölçüm skalasına (SERVQUAL) dayanan yeni bir yenilikçi yaklaşım önerilmiştir. SERVQUAL servis kalitesinin ölçümü için (özellikle sağlık hizmetlerinde) yaygın şekilde kullanılırken, TRIZ, sanayileşmiş ülkelerde sorunların çözümü için geniş bir alanda kullanılmaktadır. Su et al. (2008), servis kalitesi ile ilgili problemlerin çözümü için TRIZ’e dayanan sistematik bir çerçeve önermiştir. Bu çalışmada ise, SERVQUAL skalasının parametrelerini TRIZ’e adapte ederek, sağlık hizmetleri sektörünün kalitesini arttırmak için Su et al. (2008)’ün çalışması ışığında bir metodoloji önerilmektedir. İlk olarak TRIZ’in 39 mühendislik parametresinin SERVQUAL skalası ile benzeşen boyutları eşleştirilmiştir. Sonra çalışmamızı doğrulamak için anket formu hazırlanmıştır. Anket formumuz, Türkiye’de, Atatürk Üniversitesi Hastanesindeki on doktora(3’ü profesör diğerleri uzman doktor) uygulanmıştır. Son olarak, bu yeni yenilikçi yaklaşımın nasıl uygulanacağını göstermek için bir örnek uygulama yürütülmüştür. TRIZ’in uygulama alanı bu çalışma sayesinde genişletilmiştir.en_US
dc.description.abstractA new innovative approach based on theory of inventive problem solving (TRIZ) and the quality service measurement scale (SERVQUAL) is proposed to improve the quality of health-care service. TRIZ is used at a wide range of area in industrialized countries to solve problems, while SERVQUAL is used very extensively to measure quality of service sector (especially in health-care service) by many researchers. Su et al. (2008) proposed a systematic framework based on TRIZ to solve the service quality problems. The aim of this study is to develop a methodology to improve the quality of health-care service sector by adapting the SERVQUAL scale parameters to TRIZ in the light of the study by Su et al. (2008). Firstly, we mapped the determinants of SERVQUAL scale with the analogical explanations of the 39 TRIZ engineering parameters. Then, questionnaire was prepared for confirming our study. Questionnaire was applied to ten doctors (three of them are Professors (academic) and the rest of them are regular doctors) at the Atatürk University Hospital in Turkey. Finally, a case study was conducted to show how to apply this new innovative approach. Application area of TRIZ is extended thanks to this study.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleAn approach based on TRIZ methodology and SERVQUAL scale to improve the quality of health-care service: a case studyen_US
dc.title.alternativeSağlık hizmetinin kalitesini arttırmak için TRIZ metodolojisi ile SERVQUAL skalasına dayanan bir yaklaşım: bir uygulamaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEge Akademik Bakışen_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage95en_US
dc.identifier.endpage104en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster