Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaynak, Selahattin
dc.contributor.authorKaraca, Zeynep
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:36Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:36Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1302-6658
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRReU1UVXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1318
dc.description.abstractBilgi ve iletişim teknolojileri giderek artan bir şekilde günlük yaşama nüfuz etmektedir. Tüm iktisadi karar birimlerinin iktisadi davranışlarını önemli ölçüde etkileyen bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılması her geçen gün artmaktadır. Bu nedenle tüketicilerin hangi bilgi ve iletişim teknoloji araçlarını ve ne sıklıkla kullandıklarını, bu araçları tercih ve talep etmelerinde etkili olan faktörleri belirlemek önem arz etmektedir. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan çalışmada açımlayıcı faktör analizi, anova ve t testi analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda gelir düzeyi, eğitim seviyesi ve ailede çalışan sayısı arttıkça bilgi ve iletişim teknolojilerine olan talebin arttığı görülmüştür. Aynı zamanda genç bireylerin, şehir merkezinde yaşayanların ve erkeklerin bilgi ve iletişim teknolojilerini daha çok talep ettikleri sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractInformation and communication technologies are increasingly permeates daily life. The use of information and communication technologies that significantly affects the economic behavior of all units of economic decision is increasing day by day. For this reason, which information and communication technology tools and how often they are used and the identification of factors which affect their choice and demand for these tools are so important. In this study prepared for achieving these objectives, exploratory factor analysis, ANOVA and t test analysis was performed. The results of analysis show that as the income level, education level and number of employees in the family increases, the demand for information and communication technologies are increasing, too. At the same time, it is concluded that young people, people living in the city center and men demand information and communication technologies more.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleBilgi ve iletişim teknolojileri talebi: Bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeDemand for information and communication technology: An applicationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED)en_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue23en_US
dc.identifier.startpage49en_US
dc.identifier.endpage68en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster