Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDolgunsöz, Emrah
dc.contributor.authorYıldırım, Gürkan
dc.contributor.authorYıldırım, Serkan
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:37Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1305-578X
dc.identifier.issn1305-578X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFNE1USTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1329
dc.description.abstractToday technological developments emerge in a blink of an eye with an astounding speed and each update ordevelopment is investigated by educational researchers to contribute educational research and practice. VR(Virtual Reality), one of these technologies, can be defined as the visual technology in which a personexperiences various virtual environments through dedicated hardware and software. Having adopted a SequentialExploratory Mixed Method, the current research was inspired by the virtual opportunity provided by VRtechnologies and aimed to examine the effect of VR experience on developing EFL writing skills. 24 freshmanEFL students initially attended a semi-structured interview and watched a VR and a 2D traditional video indifferent time periods. After completing a short writing task, learners were interviewed again for post-experienceopinions. The results showed that (1) EFL learners were aware of VR technology, (2) VR experience did notaffect short term writing performance but was found to be promising in the long run and (3) a majority oflearners enjoyed VR videos but also expressed a number of technical limitations such as low video quality andphysical discomfort. VR technologies were also discussed in terms of language teaching research.en_US
dc.description.abstractGünümüzde teknoloji alanında yaşanan gelişmeler göz önüne alındığında eğitim ortamlarında çok sık olarakfarklı teknolojiler kullanılmakta ve öğretimsel etkileri incelenmektedir. Sanal gerçeklik uygulamaları da buteknolojilerin en son örneklerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Sanal Gerçeklik kişinin sanal ortamlabirebir ilişki içinde bulunduğu ve etkileşime geçebildiği modern bir teknolojidir. Çok aşamalı açımlayıcı karmadesene sahip bu çalışmada İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 24 öğrenci hem sanal gerçeklik hem geleneksel2 boyutlu video izlemiş ve yazma performanslarına bakılmıştır. Ayrıca tüm öğrencilerle yarı yapılandırılmışröportaj yapılmıştır. Çalışma sonucunda; VR teknolojisinin kullanıcılar tarafından kullanılmasa bile medya,arkadaş ve sosyal ağlar gibi ortamlarla bu teknolojiden haberdar oldukları görülmüştür. Nicel sonuçlaröğrencilerin geleneksel video da daha başarılı olduğunu göstermiş olsa da, sanal gerçeklik tecrübesi uzun sürelihafızaya daha olumlu etki etmiştir. Sanal gerçeklik uygulamalarının sunmuş oldukları gerçeklik ve ortamdabulunma hislerinden dolayı kullanıcıları tarafından çok fazla beğendikleri görülmüştür. Ancak sunulan içeriğingörüntü kalitesi gibi teknik özellikleri beğeni durumunu olumsuz yönde etkileyebilmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.titleThe effect of virtual reality on EFL writing performanceen_US
dc.title.alternativeSanal gerçeklik teknolojisinin yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde yazma becerisine etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Language and Linguistic Studiesen_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage278en_US
dc.identifier.endpage292en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster