Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTöman, Ufuk
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:38Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:38Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBd05EWTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1340
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Türkiye’de biyoloji eğitimi araştırmalarındayapılan lisansüstü tezleri farklı değişkenler açısından incelemektir.Yapılan araştırma nitel bir araştırmadır. Araştırma modeli olarak isebelgesel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma evreni, Türkiye’de biyolojieğitiminde yapılmış lisansüstü tezlerdir. Araştırmada herhangi birörnekleme gidilmeyerek, YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanındakullanıma açık olan 337 lisansüstü tez araştırmaya dahil edilmiştir.Araştırmanın veri toplama yöntemi doküman inceleme, veri analizi iseiçerik ve doküman analizidir. Araştırma sonucunda Türkiye’de biyolojieğitimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin en çok Gazi Üniversitesi’ndeyapıldığı anlaşılmıştır. Ayrıca, lisansüstü tezlerin konuları, en çok biyolojiöğretimi ile konu, beceri ve kavram öğretimi üzerine yoğunlaşmıştır. Enaz çalışılan konu ise çevre konusudur. Biyoloji eğitimi alanındakiLisansüstü tezlerin yaklaşık olarak % 50’sinden fazlası nicel yöntem ileyapılmıştır. Araştırma sonuçları göstermektedir ki biyoloji eğitimialanında yapılan lisansüstü çalışmalar yeterli değildir. Bu çalışmalarınnitelik ve nicelik yönünden istenilen seviyelere gelebilmesi için öğrencilerve öğretmenler lisansüstü eğitime yönlendirilebilir ve bu alandailerlemeleri için teşvik edilebilir. Öğretmen eğitimi, üst düzey düşünmebecerileri, program geliştirme, kavram öğretimi, alternatif ölçme-değerlendirme gibi alanlarda yapılan çalışmalar oldukça azdır. Bualanlarda daha fazla araştırmalar yapılabilir. Ayrıca yapılan çalışmalardadeneysel ve tarama yöntemlerine ağırlık verildiği görülmektedir.Fenomenografik yöntem gibi nitel araştırmalara yönelik çalışmalardayapılabilir. Bunun yanında, bu çalışmanın kapsamının sadece lisansüstütezlerle sınırlı olduğu düşünüldüğünde, çalışmanın kapsamına makaleve bildirilerde eklenmek suretiyle genişletilebilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this postgraduate thesis research done in biologyeducation research is to study in Turkey in terms of different variables.The research made is a qualitative research. As a research model, it is adocumentary research. The population of the research are biologygraduate thesis made in education in Turkey. 337 undergraduate theses,which are open to use in the database of the YÖK National DissertationCenter, were included in the research. Data collection method of theresearch is document analysis, data analysis is content and documentanalysis. The result of research conducted in biology graduate educationin Turkey was understood that the thesis made the most Gazi University.In addition, the subjects of postgraduate theses are mostly focused onbiology teaching, subject, skill and concept teaching. The least studiedsubject is the environment. More than 50% of the postgraduate theses inthe field of biology education have been done with more quantitativemethods. Research results show that post-graduate studies in biologyeducation are not enough. In order for these studies to be able to attainthe desired levels in terms of quality and quantity, students and teacherscan be directed to postgraduate training and encouraged to progress inthis area. Studies conducted in areas such as teacher education, high-level thinking skills, curriculum development, concept teaching, andalternative assessment and evaluation are scarce. Further research canbe done in these areas. In addition, experimental studies and screeningmethods are emphasized. It can be done in qualitative studies such asphenomenological methods. However, if the scope of this work isconsidered to be limited only to post-graduate theses, it can be expandedby adding articles and notices to the scope of work.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectBelge Yönetimien_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectRadyoen_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.titleTÜRKİYE’DE BİYOLOJİ EĞİTİMİ ALANINDA YAPILMIŞ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİen_US
dc.title.alternativeINVESTIGATION OF DIFFERENT VARIABLES OF MADE IN TURKEY GRADUATE THESIS IN BIOLOGY EDUCATIONen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue11en_US
dc.identifier.startpage1297en_US
dc.identifier.endpage1309en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster