Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCan, Ömer Sinan
dc.contributor.authorİşleyen, Tevfik
dc.contributor.authorDemir, Betül Küçük
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:38Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1307-1076
dc.identifier.issn2687-3281
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpneE56YzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1343
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) yaklaşımı ile olasılık fonksiyonlarının öğretiminin öğretmen adaylarının akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında bir üniversitenin İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü'nde öğrenim görmekte olan 44 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada tam deneysel çalışma desenlerinden ön test - son test Eşleştirilmiş Kontrol Gruplu Seçkisiz Deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarının başarılarını ölçmek amacıyla araştırmacılar tarafından oluşturulan Olasılık Fonksiyonu Başarı Testi (OFBT) kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda deney ve kontrol gruplarının ikisinin de olasılık fonksiyonu konusunda başarıları artmıştır. Deney ve kontrol gruplarının uygulama öncesinde uygulanan OFBT ne göre akademik başarıları arasında anlamlı bir farklılık yokken uygulama sonrasında deney ve kontrol gruplarının akademik başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluşmamıştıren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of teaching probability functions with argumentation based science learning (ABSL) approach on the academic achievement of teacher candidates. The sample of the study included 44 students enrolled in the department of Elementary Mathematics Teaching of a university in 2014-2015 academic year. The model of this research is random figure pretest-posttest matched, with control groups. As a data collection tool, The Probability Achievement Test which is developed in order to measure the success of teacher candidates by the researchers was used. The collected data were analyzed by using SPSS program (Statistical Package for the Social Sciences). As a result of the research, the success’ of the experimental and control groups on the probability function increased. According to the results of The Probability Achievement Test conducted before the implementation, a significant difference was not found between academic achievements of the experimental and control groups, and a statistically significant difference between the academic achievements of the experimental and control groups was not found after the implementationen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleArgümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Olasılık Öğretimi Üzerine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Argumentation Based Science Learning Approach on Probability Teachingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİen_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue24en_US
dc.identifier.startpage559en_US
dc.identifier.endpage571en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster