Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOzturk, Bilge
dc.contributor.authorGunel, Murat
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:40Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:40Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBd01EUTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1361
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, fen bilimleri dersi öğretmenlerinin öğrenmeyi ve düşünmeyi geliştiren bir araç olan yazmaya ve öğrenme amaçlı yazmaya dair algılarını belirlemeye yönelik bir ölçme envanterinin geliştirilmesidir. Ayrıca, geliştirilen ölçme envanteriyle öğretmenlerin yazmaya ve öğrenme amaçlı yazmaya bakış açılarının tespit edilmesi ve öğrenme amaçlı yazmanın sınıf ortamlarında kullanımının değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Nicel araştırma türlerinden betimsel araştırmanın kullanıldığı bu çalışma bir envanter geliştirme ve tarama çalışmasıdır. Çalışmanın örneklemini 2011-2012 öğretim yılında Erzurum ili merkez ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim okullarında görev yapan toplam 131 fen bilimleri dersi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada geliştirilen ve veri toplama aracı olarak kullanılan envanter Likert tipi bir ankettir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, fen bilimleri dersi öğretmenlerinin yazmanın öğrenme üzerinde etkisinin olduğunu ve öğrenmeye destek sağladığını düşündüklerini ortaya koymuştur. Ayrıca bulgular öğretmenlerin, yazma sürecini kendileri yazma eylemini gerçekleştirirken öğrenme aracı olarak kullandıklarını, öğrenciler için de yazmanın aynı amaca hizmet edeceğine inandıklarını ve öğrencilerin okuryazarlık becerileri ile yazma arasında direk ilişki gördüklerini göstermiştir. Fakat, öğretmenlerin sınıf ortamlarında öğrenme amaçlı yazma etkinliklerini kullanma düzeylerinin sınırlı olduğu tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to develop a measurement instrument to investigate science teachers' perceptions toward writing and the use of writing as learning strategies in their learning environments. Aligned with the focus of the study, a Likert-type survey was developed through the previously developed international scale adaptation and literature review process. Using quantitative methodology and descriptive research method, the scale was implemented to 131 science teachers working at public schools in Erzurum, Turkey during 20112012 school year. The data was analyzed through descriptive statistics for each item in the survey. The findings of the study revealed that science teachers perceive writing as a learning tool. Indeed, they believe that writing serves as a learning tool both for themselves and for their students. Further results revealed that teachers are aware of the significance of the writing in the development of students' literacy skills. However, their in-class practices are limited in terms of implementing writing activities as a learning toolen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen Perspektifinden Yazma ve Yazmanın Öğrenme AmaçlıKullanımı: Ölçme Envanteri Geliştirme ve Pilot Uygulamaen_US
dc.title.alternativeWriting and Its Use as a Learning Tool from Teachers' Perspective: Instrument Development and a Pilot Implementationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage713en_US
dc.identifier.endpage733en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster