Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGöktaş, Bora
dc.contributor.authorTarakçı, İnci Erdoğan
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:41Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2148-1237
dc.identifier.issn2587-0114
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.11.1027
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBMU5qSTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1375
dc.description.abstractPazarlama günümüz işletmecilik dünyasında vazgeçilmez bir işletme fonksiyonudur. Pazarlama vazgeçilmez birişletme fonksiyonu olmanın ötesinde, tüm insanlar için (bu insanlar farkında olsun ya da olmasın) hayatınmerkezinde bir faaliyettir. Biz insanlar kılığımız- kıyafetimizle, oluşturduğumuz tarzımızla diğer insanlar üzerindeolumlu, güçlü bir etki bırakmak isteriz. İşletmeler de pazarlama ile tüketiciler üzerinde güçlü bir etki bırakmakistemekte ve bunun için de çeşitli pazarlama faaliyetleri yürütmektedirler. Ancak bir pazarlama yöntemi var kiişletmenin denetimi dışındadır. Bu yöntem ağızdan ağıza pazarlamadır. Ağızdan ağıza pazarlama ile kişiler bir ürünya da marka hakkında çevresindeki insanlara görüşlerini gayrı resmi bir ortamda (çay sohbetleri, kadınların altıngünleri, yolda denk gelindiğinde v.s) söylemektedir ve bu söylemler ile o ürün ya da marka ile ilgili olarak diğerinsanları etkileyebilmektedirler. Tüketiciler de böyle bir durumda o ürün ya da markayı kullanma konusunda biryargıya varabilmektedir. İşte eldeki bu araştırma ile ağızdan ağıza pazarlamanın diğer pazarlama araçlarına göreetki düzeyini ölçmek için ve tüketicilerin satın alma davranışlarını nasıl etkilediği, düşüncelerini nasılbiçimlendirebileceğine dair bir örnek uygulama ortaya koymak için gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarınabakıldığında tüketicilerin ağızdan ağıza pazarlama eylemlerinden oldukça etkilendiği görülmektedir. Bundandolayı da işletmelerin yapması gereken ürün ve markaları ile ilgili olarak ortamlarda olumlu konuşacak müşterikitlesini oluşturmaktır.en_US
dc.description.abstractMarketing is an indispensable business function in today's business world. Beyond being an indispensablebusiness function, marketing is an activity in the center of life (whether or not these people are aware) for allpeople. We people want to have a positive, strong influence on other people with our costumes and the stylewe create. Businesses also want to have a strong impact on consumers with marketing methods and they carryout various marketing activities for this. However, there is a marketing method outside the control of theenterprise. This method is Word of Mouth marketing. With Word of Mouth Marketing, people tell other peopleabout a product or brand in an informal environment (tea conversations, women's golden days, when they meetthe road each other etc.) and they can influence other people in relation to that product or brand. Consumerscan also make a judgment on the use of that product or brand in such a case. This research was conducted tomeasure the impact level of Word of Mouth Marketing compared with other marketing tools and to show anexample application about how consumers influence purchasing behavior and how they can shape theirthoughts. When the results of the research are examined, it is seen that the consumers are quite affected by the word of Mouth Marketing actions. Therefore, it is necessary for businesses to establish a customer group thatwill talk positively about the their products and brands.1 , İnci ERDOĞAN TARAKÇI2en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.11.1027en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleAĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMANIN PAZARLAMA ARAÇLARI İÇERİSİNDEKİ ÖNEMİ VE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINI ŞEKİLLENDİRMESİNE YÖNELİK BİR UYGULAMAen_US
dc.title.alternativeIMPORTANCE OF WORD OF MOUTH MARKETING IN MARKETING TOOLS AND AN APPLICATION TO SHAPE PURCHASING BEHAVIORSen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomien_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume53en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1019en_US
dc.identifier.endpage1033en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster